کریمیان در آیین افتتاح مدارس خیر ساز منطقه ۵ تهران:

دانش‌آموزان و جامعه به واسطه نهادینه شدن فرهنگ خیری از اقدامات خیرین بهره می‌برند

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید براینکه دانش‌آموزان مدرسه خیر ساز، بزرگ‌ترین درس اخلاقی را از خیرین می‌آموزند، نقش خیرین مدرسه ساز را در حوزه فرهنگ سازی مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان و جامعه به واسطه نهادینه شدن فرهنگ خیری از اقدامات خیرین بهره می‌برند

آیین افتتاح مدرسه خیر ساز «بانو معتمدی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیرمردی؛ نماینده امام جمعه تهران، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نعمت بنی آدم؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین قانع امام جمعه شهرستان کن، محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵، خانواده خیرین نیک اندیش، مدارس «بانو معتمدی»، «طرح یاران 13» و «پیام» و جمعی از خیرین مدرسه ساز، فرهنگیان و دانش آموزان صبح امروز در محل مدرسه بانو معتمدی برگزار شد.

در این مراسم که با هدف توسعه و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز شهر تهران و به همت خیرین مدرسه ساز و آموزش و پرورش منطقه ۵ شهر تهران برگزار شد، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز که امکانات تحصیل دانش آموزان را فراهم کردند تا دانش آموزان دغدغه تحصیل نداشته باشند، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم، انسانیت را در دو چیز یعنی ایمان و عمل صالح معرفی کرده است.

کریمیان تصریح کرد: عمل صالحی که در راه خداوند انجام می شود، ارزشمندترین اعمال است و ما امروز در این مراسم از خیرین مدرسه ساز قدردانی می کنیم که به این دو ویژگی مزین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کاری که خیرین امروز انجام می دهند، نتایج و ثواب آن تا سال ها بعد ادامه خواهد داشت افزود: هم به عزیزان خیر تبریک می گوییم و هم غبطه می خوریم چراکه باقیات صالحات، ثمره و دستاورد افرادی است که عمل صالح دارند، و فعالیت خیرین در زمینه کار خیر است.

کریمیان با تاکید بر تاثیرات فرهنگی اقدامات خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: خیرین با ساخت مدارس علاوه بر اینکه سازه مدارس را بنا می کنند با گذشت از اموال خود و تاسیس مدرسه در واقع فرهنگ انفاق ، از خودگذشتگی و کار خیر را نیز در جامعه بنا کرده اند و این کار در تفکر دانش آموزان اثرگذار خواهد بود

وی با بیان اینکه دانش آموزان، مدارس خیرساز، با کار خیر آشنا می شوند افزود: چه بسا خیرین و مسئولین زیادی از میان همین دانش آموزان در آینده به وجود بیایند و در نتیجه از فرآیند این اقدامات خیر؛ هم دانش آموزان و هم جامعه به واسطه نهادینه شدن این فرهنگ بهره می برند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید براینکه دانش آموزان مدرسه خیر ساز، بزرگ ترین درس اخلاقی را از خیرین می آموزند گفت: امیدواریم در آینده تمام دانش آموزان به ویژه دانش آموزان عزیز این مدرسه، افتخار آفرینان ایران عزیز اسلامی باشند.

در ادامه امام جمعه شهرستان کن خطاب به خیرین گفت: کار شما صدقه جاریه است و تا روزی که دانش آموزان درس می خوانند خیرات آن در زندگی شما جاری خواهد بود و آثار مثبت حاصل از این اقدامات تا همیشه به نام شما ثبت می شود.

وی افزود: اگر این خیرین سخت افزار کار را آماده کردند، نرم افزار این کار فرهنگی به دست فرهنگیان به ویژه معلمان محقق می شود، خداوند متعال نیز در قرآن از تعلیم سخن می گوید، یعنی هدف خلقت تبدیل انسان به انسان واقعی است و اگر از فضاها و امکانات به درستی استفاده کنیم نتایج مطلوبی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قانع امام جمعه شهرستان کن با تاکید بر اینکه معلمان نقش تبیینی مهمی دارند افزود: دنیا را آباد کنیم تا آخرت آبادی هم داشته باشیم، وظیفه معلمان مهم و سنگین است، لذا در مسیر روشنگری دانش آموزان باید اهتمام کافی را داشته باشند. سوال پرسیدن و گوش سپردن به متخصصین در همه امور بهترین و موثرترین کار است و اکنون نیز برای حل مشکلات و آبادانی بیش از پیش کشور باید دست در دست هم دهیم.

بیش از ٨٠ مدرسه در شهر تهران در حال احداث است

نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، نیز با بیان اینکه ٢٣ سال در خدمت مجمع خیرین مدرسه ساز تهران بوده است اظهار کرد: امیدوریم این خدمات در درگاه خداوند متعال حساب شود و نتایج بسیاری داشته باشد.

وی با اشاره بر اینکه منطقه ٢٢ شهر تهران نیازمند مدارس بیشتری است افزود: دغدغه ۵ سال اخیر ما در مجمع خیرین بیشتر منطقه ٢٢ بوده و هست و اکنون که بیش از ٨٠ مدرسه در شهر تهران در حال احداث است، امیدواریم بیش از گذشته بتوانیم در این منطقه مدرسه بسازیم چرا که منطقه ٢٢ یکی از مناطق نیازمند ساخت مدرسه در شهر تهران است.

بنی آدم خاطرنشان کرد: بچه ها، ایران سرافراز را، سرافراز تر می کنند، لذا باید بستر مناسب برای آموزش آن ها را فراهم کنیم تا بیش از پیش در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی، ملی و بین المللی بدرخشند و امیدواریم تا زنده هستیم توفیق مدرسه سازی به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار