با حضور جمعی از دانش‌آموزان در انستیتو پاستور و پارک ملی هوافضا رقم خورد؛

آغاز اردوهای راهیان پیشرفت ایران اسلامی در سازمان دانش‌آموزی

تهران (پانا) - اولین دوره اردوهای راهیان پیشرفت ایران اسلامی صبح امروز با حضور دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در انستیتو پاستور و پارک ملی هوافضا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اردوهای راهیان پیشرفت ایران اسلامی در سازمان دانش‌آموزی

پس از توصیه‌ رییس‌جمهور مبنی بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان ایران با دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، اولین دوره اردوهای راهیان پیشرفت ایران اسلامی برای دانش‌آموزان، صبح امروز دوازدهم آبان با بازدید از انستیتو پاستور و پارک ملی هوافضا برگزار شد.

در این بازدید دانش‌آموزان با حضور در آزمایشگاه مرجع کشوری covid-19 با نحوه مدیریت کرونا در کشور، نحوه تحقیقات انجام شده و سیر صعودی و نزولی کرونا در کشور آشنا شدند، همچنین سوالات و ابهاماتی که برای دانش‌آموزان در خصوص کرونا وجود داشت از مسئولان آزمایشگاه پرسیده شد و پاسخ خود را دریافت کردند.

در ادامه دانش‌آموزان از پارک ملی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کردند و با آخرین دستاوردهای این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف هوافضا، فرماندهی پدافند، فرماندهی پهپادها، ساخت موشک و... آشنا شدند.

امیر جمشیدی، رییس مرکز اردویی گردشگری سازمان دانش‌آموزی کشور در خصوص برگزاری اولین دوره اردوهای راهیان پیشرفت به پانا گفت: «اردوی راهیان پیشرفت اتفاق مثبت و مبارکی است که در چند جهت قابل توجه است. نسل امروز ما، به خصوص دانش‌آموزان دهه هشتادی‌ و دهه نودی‌ به دنبال الگوهای موفقیت می‌گردند. هرکسی برای خود و افق حقیقی که برای زندگی خود ترسیم می‌کند، به دنبال یک سری الگوها است. یکی از دستاوردهای ویژه اردوی راهیان پیشرفت این است که دانش‌آموزان، انسان‌های تلاشگر، نخبه، مخترع و مستعد را از نسل نزدیک به خودشان می‌بینند و با آنها ارتباط واقعی می‌گیرند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در اردوی راهیان پیشرفت دستاوردهایی را از نزدیک می‌بینند که واقعیت مجازی ندارد بلکه واقعیت حقیقی دارد. برای مثال شاید در عرصه هوافضا حرف‌ها و بحث‌های متفاوتی شنیده‌ایم اما امروز در اردو راهیان پیشرفت دستاوردهای واقعی هوافضا و تلاش ۴۰ ساله دانشمندان ایرانی در این عرصه، به صورت کاملا ملموس توسط دانش‌آموزان حس شد.

جمشیدی ادامه داد: احساس من این است که اردوی راهیان پیشرفت اگر فقط یک دستاورد داشته باشد آن هم در ترسیم ایران قوی و ترسیم جهاد تبیین است و نباید اجازه داد این دستاوردها مظلومانه نادیده گرفته شوند.

رئیس مرکز اردویی گردشگری سازمان دانش‌آموزی کشور با بیان این موضوع که دانش‌آموزان می‌توانند راویان بسیار خوبی برای باشند، تصریح کرد: نسل امروز دانش‌آموزان جوان و نوجوان به محض وارد شدن به محیط خانه می‌توانند روی پدر و مادر خود تاثیرگذاری داشته باشند. حتی می‌توانند لیدر خانواده باشند، چرا؟ چون مسلط بر علم هستند، همچنین به اطلاعات خانواده‌ تسلط دارند. این دو موضوع به کمک آن‌ها می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خودباوری و اقتدار در جوان دهه نودی و دهه هشتادی ما باید شکل بگیرد. امیدواریم برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت سرآغاز بسیار خوبی برای روایت دستاوردها توسط دانش‌آموزان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار