مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران‌ در آیین نواختن زنگ ملی استکبارستیزی و روز دانش‌آموز:

دانش‌آموزان ما در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت دارند

تهران (پانا) - آیین نواختن زنگ ملی استکبارستیزی و روز دانش‌آموز صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان در مدرسه شهید‌کدخدایی منطقه ۱۱ تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ما در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت دارند

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این آیین که با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم شاه‌چراغ(ع) و گرامی‌داشت یاد و نام شهدای این حادثه تروریستی به خصوص شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: امروز به مناسبت روز دانش‌آموز و روز استکبارستیزی گرد هم آمدیم تا با آرمان‌های امام راحل(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تجدید بیعت کنیم و یکبار دیگر از چهره منحوس استکبار محور غربی، عربی و عبری پرده بردایم؛ همچنین لازم است اشاره‌ای داشته باشیم به توطئه‌هایی که این دشمنان نسبت به انقلاب و اسلام دارند. امروز شرایط انقلاب اسلامی و کشور قدرتمند ایران بسیار ممتاز و خاص است، شاید به خاطر همین موضوع، دشمنی دشمنان بیشتر از گذشته باشد.

وی افزود: در میدان جنگ و در حوزه جهاد هر قشری وظیفه‌ای دارد اما نسل نوجوان ما به صورت ویژه وظایفی را عهده‌دار است. مقام معظم رهبری در خصوص نوجوانان فرمودند که جوانان ما افسران جنگ نرم هستند. بر این اساس، یکی از وظایف بسیار مهمی که نسل نوجوان و افسران جنگ نرم باید اهتمامی ویژه به آن داشته باشند موضوع امیدآفرینی است. نوجوانان بهتر از هر کسی می‌توانند امید را در سراسر کشور و در بین مردم گسترش دهند و زنده نگه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه به موضوع مهم «ایستادگی» پرداخت و گفت: یکی از دیگر وظایف ما ایستادگی و مقاومت است. دشمن تمام هجمه خود را روی عقب راندن ما دارد اما نسل نوجوان باید خودش بایستد و توصیه به مقاومت داشته باشد.

کریمیان ادامه داد: یکی دیگر از وظایفی که برعهده دانش‌آموزان و نسل نوجوان قرار دارد، پرهیز از تنبلی است. این نوجوانانی که امروز در کشور حضور دارند و به عنوان سرمایه محسوب می‌شوند دارای استعدادهای فراوان هستند. هر فرد متناسب با استعداد خود باید تلاش کند تا قله‌های افتخار یکی پس از دیگری در این سرزمین فتح شود.

وی تصریح کرد: البته ضمن اینکه نباید تنبلی کرد، باید توصیه‌های لازم را داشته باشیم به دیگران تا خسته نشوند. دشمن به دنبال خستگی ما است. چون زمانی که ناامید شویم دشمن امیدش به شکست ما بیشتر می‌شود. بنابراین نباید اعتماد به نفس ملی خود را از دست بدهیم و همواره باید خودباوری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی پیروزی ایران اسلامی در مقابل دشمن، حضور مردم در صحنه است، گفت: اساس پیروزی انقلاب در سال 1357 و دیگر مقاطع به خاطر حضور مردم بوده است و این مردم هستند که همیشه پای کار نظام مانده‌اند. آن چیزی که باعث‌ می‌شود مردم همیشه در صحنه باشند اعتماد و اطمینان است. اگر بتوانیم حقایق را به آن شکلی که صحیح است و وجود دارد برای مردم و افکار عمومی تبیین کنیم، اعتماد و اطمینان آنها افرایش پیدا خواهد و همچنان در صحنه خواهند بود.

وی در پایان خاظرنشان کرد: فهمی درست و اصولی را باید از حقایق ایران اسلامی داشته باشم تا بهتر بتوانیم آن را برای مردم تببین کنیم. وضعیت دشمن خوب نیست و در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار دچار ضعف است. قدرت نرم‌افزاری دشمن به شدت کاهش یافته است چون براساس زورگویی اقدامات خود را انجام می‌دهد و هیچ وجدان آگاهی این منطق را نمی‌پذیرد. منطق دشمن به شدت ضعیف است و به همین دلیل درگیر استانداردهای دوگانه و متناقض می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار