رتبه برتر مسابقات پرسش مهر و جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموزان کاشمر کسب شد

کاشمر (پانا) - رئیس مجلس دانش‌آموزی خراسان‌رضوی در جمع روسای شورای دانش‌آموزی بیان  کرد رتبه برتر مسابقات پرسش مهر و جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموزان کاشمر کسب شد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه برتر مسابقات پرسش مهر و جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموزان کاشمر کسب شد

نیما نادری، رئیس مجلس دانش آموزی خراسان رضوی در جمع رؤسای شوراهای مدارس و مسئولین شهرستان گفت: اقتضای امروز ما حضور حداکثری دانش آموزان یک مدرسه در بسیج دانش آموزی، اتحادیه های انجمن اسلامی و از همه مهم تر مجلس دانش آموزی است که بالاترین نهاد دانش آموزی است.

وی افزود: مجلس دانش آموزی نهادی صنفی و مشورتی و زیرمجموعه سازمان دانش آموزی است و مصوبات این مجلس پس از تایید در شورای عالی آموزش و پروزش قابلیت اجرایی دارد.

در ادامه وی گزارش فعالیت های مجلس دانش آموزی شهرستان کاشمر را ارائه و بر آنها تاکید کرد. از جمله اینکه
جلسات هفتگی با محوریت های مختلف در جهت برطرف کردن مشکلات دانش آموزان با حضور عوامل اداره آموزش و پرورش، نماینده مردم و فرماندار شهرستان کاشمر برگزار شود.

جشن اعیاد مذهبی با حضور دانش آموزان در کانون لقمان برگزار شود.

اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی کاشمر به عنوان هیات اندیشه ورز و مشاورین نوجوان نماینده مردم معرفی شوند.

جلسات بصیرت افزایی با حضور امام جمعه شهرستان برگزار شود.

وی همچنین بیان کرد: شهرستان کاشمر در سالی که گذشت رتبه اول استان در جشنواره پرسش مهر را کسب کرد. این شهرستان هم دارای رتبه برتر در مسابقات فرهنگی هنری قرآنی جشنواره خوارزمی است. از دیگر افتخارات شهرستان نیز کسب عنوان نوجوان برتر کشور توسط یک دانش آموز و ریاست مجلس دانش آموزی خراسان رضوی و حضور در مجلس کشوری است.

وی در رابطه با مشکلات مطرح دانش‌آموزان در شهرستان افزود: 36 هزار دانش آموز کاشمر نه اردوگاه کاملی دارند و نه استخر دانش آموزی، کانون لقمان و دارالقرآن بیش از ۴۰ سال است که در یک ساختمان مستقرند و جذابیتی برای دانش آموزان ندارند.

وی تاکید کرد: یکی از مسائلی که دانش آموزان از آن رنج می برند و به ناچار ضربه بزرگی هم به پیکره دانش آموز وارد می کند بالا بودن میانگین سنی معلمین است که به راحتی از این موضوع نمی شود گذشت. تخریبی بودن مدارس و کمبود فضای آموزشی که بیشتر در حاشیه شهر و اکثرا در روستاها دیده می شود، باعث ناراحتی است.

خبرنگار دانش آموز: کیمیا جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار