رئیس ستاد اجرایی دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری نمایشگاه ربع رشیدی :

حضور بیش از ۱۷۰۰ طرح در رینوتکس ۲۰۲۲

تبریز(پانا)- رئیس ستاد اجرایی دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) از ثبت بیش از ۱۷۰۰ طرح در سامانه این جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از ۱۷۰۰ طرح در رینوتکس ۲۰۲۲

رضا کریملو در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در این نمایشگاه، همکاری رسانه های دولتی و بخش خصوصی را ارج نهاده و گفت: در نمایشگاه بین المللی، ۲ سالن مجزا برای فناوران در نظر گرفته شده و لذا از همکاری رسانه ها در این مدت با این نمایشگاه کمال تشکر را داریم چرا که رینوتکس، یک حرکت استانی است و همه باید در آن مشارکت کنند.

وی ادامه داد: ۱۷۱۰ طرح فناورانه با حضور ۱۰۰۰ فناور در این دوره شرکت کرده‌اند که ۱۴۰۰ طرح به صورت ایده فناورانه، ۳۰۰ طرح در بخش تجاری سازی و ۶۰ طرح در بخش فروش است که از بین ۳۰۰طرح تجاری سازی، برای ۶۰ طرح آن اعلام آمادگی شده است.

کریملو گفت: طبق قواعد و قوانین و با غربالگری‌های انجام شده ۷۱۰ طرح مجوز گرفتند و از ۱۵ استان فناور خواهیم داشت و استان‌های اردبیل، اصفهان، تهران و آذربایجان غربی به ترتیب بیشترین فناور را دارند و لذا در بخش جشنواره، ۶۰ داور که از اعضای هیأت علمی و صاحب نظران هستند از شش استان دعوت شده‌اند و این دو روز باقی مانده برای نمایشگاه را به ارزیابی طرح‌های فناورانه می‌پردازند. وی افزود: بعد از تبریز، شهرستان‌های هشترود، مراغه و اهر به عنوان بیشترین طرح فناورانه در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.

وی گفت: بیش از صد نیاز فناورانه شناسایی شده که در معرض فناوران قرار می‌دهیم تا با ارتباط گرفتن با سرمایه گذاران، نوعی شبکه سازی در این مجموعه اتفاق بیافتد. کریملو با بیان اینکه نزدیک ۹۰ رویداد فناورانه در این هفته برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ۱۷ سازمان دولتی و بخش خصوصی و ۱۴ رویداد ویژه با مدیریت رینوتکس در این دوره حضور دارند و با برگزاری تورهای صنعتی بازدید از کارخانه‌ها، شرکت‌های منتخب استان و بازدید از غرفه‌ها برای فناوران در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اجرایی دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تأکید کرد: ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای فناوران در نظر گرفته شده است،یک سری رویدادها هم با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار خواهیم کرد که گواهی‌ هم برای آن‌ها صادر می‌شود.

مدیر عامل سازمان علم و فناوری ربع رشیدی گفت: افتتاحیه نمایشگاه رینوتکس روز دوشنبه آبان ماه از ساعت 14/30 الی 16/30 در سالن شمس نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

سعید غریب خواجه افزود: دو رویداد ویژه برای این نمایشگاه تعریف شده است امسال در ستاد بیش از ۲۰ نفر فوق لیسانس و دکترای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی و تهران که در رویدادهای فناورانه قبلا همکاری داشتند حاضر شدند.

وی بیان کرد: روش‌های تأمین مالی، سرمایه و بحث تجاری سازی از اهداف جدی نمایشگاه رینوتکس می‌باشد، صندوق پژوهش و نوآوری استان با کمک صندوق پژوهش کشور ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای فناوران رینوتکس در نظر گرفته‌اند البته به شرطی که شرکت آنها حقوقی بوده و نیازمند حمایت مالی باشند.

وی افزود: ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق استان و ۲۵ میلیارد تومان نیز از طریق صندوق نوآوری کشوری تأمین می‌شود و جوایز جشنواره را نیز صندوق پژوهش و نوآوری ارس تأمین می‌کند که به طرح‌های طلایی، نقره‌ای و برنز به ترتیب ۵۰، ۳۵ و ۲۰میلیون تومان به عنوان هدیه تعلق می‌گیرد.

وی متذکر شد: اعطای این تسهیلات شرایطی دارد که نوآور بودن طرح مهم است و اعطای وام برای هر شرکت تا سقف یک میلیارد با هشت درصد سود بانکی انجام می‌گیرد.

شایان ذکر است که نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲، از ۲ تا ۶ آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار