رینوتکس ۲۰۲۲ با رویکردی فرا منطقه ای

تبریز(پانا)- جانشین رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی،با بیان اینکه چشم انداز اولیه از این دوره نمایشگاه برگزاری گسترده با پوشش شمالغرب کشور است،آن را با رویکردی فرا منطقه ای دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۵۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رینوتکس ۲۰۲۲ با رویکردی فرا منطقه ای

عبدالرضا فلاح در نشست خبری دهمین دوره نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) با اشاره به اهمیت ارتقا جایگاه اذربایجان شرقی در عرصه علم و فناوری و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور، گفت: امسال، نمایشگاه رینوتکس وارد دهمین سال از فعالیت خود می شود و همزمانی این سالگرد با سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افرین، قطعا قدمی اثرگذار در توسعه اقتصاد دانش بنیان استان و منطقه شمالغرب کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چشم انداز اولیه از این دوره نمایشگاه برگزاری گسترده با پوشش شمالغرب کشور است، گفت: هدف داریم، رینوتکس ۲۰۲۲ را با تجربه منطقه ای کلید بزنیم تا در دوره های بعدی نیز قدمی برای ملی شدن این رویداد برداریم.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه در دهمین دوره نمایشگاه رینوتکس شاهد تغییرات چشمگیر خواهیم بود، ادامه داد: همکاری بخش دولتی، خصوصی، صنعت، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و فناوران می توان حرکتی بروز و قوی تر با رویکرد نگاه به اینده شاهد برگزاری نمایشگاهی اثربخش باشیم.

فلاح با تاکید براینکه فعالیت های حوزه صادرات محصولات دانش بنیان رویکرد اصلی بخش بین المللی نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی است، افزود: نگاه جدی به این رویکرد داریم و با ایجاد خانه فناوری در کشور اذربایجان و هاب صادرات قطعا میتوانیم قدم های بزرگتری برداریم و شاهد ایجاد فضاهای اشتراکی تولید مشترک بین المللی باشیم.

جانشین رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی همکاری و هم افزایی را کلید موفقیت رینوتکس ۲۰۲۲ خواند و ادامه داد: عزم جدی تمام نهاد ها و ارگان های استانی اعم از بخش خصوصی و دولتی همکاری داشته باشند تا شاهد برگزاری نمایشگاهی با شکوه و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه منطقه باشیم.

همکاری و هم افزایی کلید درخشش رینوتکس ۲۰۲۲

دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی با اشاره به اینکه هویت تبریز است و با کمک بخش خصوصی رنگ و بوی تازه به خود می گیرد، ادامه داد: رینوتکس بدون همکاری و مشارکت بخش خصوصی موفق نمی شود، نیاز به همکاری و هم افزایی داریم و قطعا بدون فعالیت و همکاری شتابدهند ها نیز نمی توان نقش درستی در این عرصه ایفا کرد.

سعید غریب‌خواجه، در اولین نشست خبری دهمین دوره نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی با اصحاب رسانه با بیان اینکه رینوتکس هویت تبریز است و با کمک رسانه‌ها جایگاه پیدا می‌کند،گفت: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه مجازی برگزار شد که در نوع خود قابل تامل و توجه بود.

وی با تاکید بر اینکه بدون حضور رسانه توسعه اکوسیستم فناوری تبریز، امکان پذیر نیست، افزود: امسال رویداد رینوتکس همراه با جشن ده سالگی این نمایشگاه خواهد بود و قدم های جدی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه هویت تبریز است و با کمک بخش خصوصی رنگ و بوی تازه به خود می گیرد، ادامه داد: رینوتکس بدون همکاری و مشارکت بخش خصوصی موفق نمی شود، نیاز به همکاری و هم افزایی داریم و قطعا بدون فعالیت و همکاری شتابدهند ها نیز نمی توان نقش درستی در این عرصه ایفا کرد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، اضافه کرد: اینبار علاوه بر نمایشگاه، رویدادهای جانبی دیگری نیز تعریف کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد با پایتخت و دیگر استان‌ها ارتباط و تعامل خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نمایشگاه رینوتکس تاثیر بسیاری داشته و منجر به راه‌اندازی کسب و کار و عقد قرارداد شده است و بسیاری از شتاب دهنده‌های استان در بستر رینوتکس برگزار شدند.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی اضافه کرد: نمایشگاه رینوتکس از تاریخ دوم الی ششم آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد و در همین راستا از صاحبان ایده، نوآوران، فناوران، شرکت‌ها و موسسات تولید کننده کالاها و خدمات فناورانه، صنعتگران، محققین و فعالین در این حوزه‌ها دعوت می‌شود تا در این نمایشگاه حضور یابند.

وی در پایان یادآور شد: علاقمندان جهت شرکت در نمایشگاه و آگاهی از ضوابط و شرایط حضور در رویدادها، از تاریخ ۱۰ شهریورماه لغایت ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۱ و صرفا از طریق وب سایت اختصاصی نمایشگاه به نشانی www.rinotex.ir به ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار