وزیر جهاد کشاورزی:

دنیای امروزی مدیون علم و فناوری است

تبریز( پانا ) - وزیر جهاد کشاورزی در اختتامیه جشنواره ربع رشیدی با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه‌هایی برای حمایت از نخبگان، دانش‌پژوهان و شرکت‌های فناوری پیشرفت‌های جهان امروزی را مدیون علم وفناوری نوین دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۸۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دنیای امروزی مدیون علم و فناوری است

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در آئین اختتامیه دهمین دوره جشنواره ربع رشیدی رینوتکس گفت: یکی از بهترین جلساتی که میتوان در آن حاضر شد حضور در بین دانش پژوهان و نخبگان علم وفناوری است؛ بدلیل اینکه پرشتاب ترین کار در زمانه امروز ما رویدادهایی است که در حوزه علم و فناوری و اتفاقات نوآورانه رخ می دهد. ثروت در دنیای امروزی مدیون علم و فناوری است و پرثروت ترین افراد در این دنیا انسان هایی هستند که در حوزه علم و فناوری در دنیا فعالیت می کنند. مدل ثروت در دنیا این روزها تغییر کرده و در بورس و حوزه های مختلف و همچنین شرکت هایی که در راستای دانش گام بر میدارند در صدر این امر قرار دارند.

وی افزود: وظیفه ما در کشور تولید ثروت برای نسل آینده است؛ چنانچه مقام معظم رهبری می فرمایند:( تولید ثروت عبادت است) بنابراین جشنواره ای همچجون رینوتکس بعنوان فعالیتی رو به رشد و عالی در حوزه تحقیقاتی است که همواره رو به شکوفایی روزافزون می رود. جنب و جوش فراوانی که در این برنامه از همان ابتدا قابل مشاهده بود نشان دهنده ذوق دانش پژوهان و نهایتا آینده ای روشن در بخش کشاورزی و آب خواهد بود. ما در بخش کشاورزی کشور نیاز به دانش فناوری و نوآوری بیشتری نسبت به سایر حوزه ها داریم، امسال دانش بنیان به فرمان مقام معظم رهبری نامگذاری شده است که رسالت بزرگی را بر ما عهده دار میکند در وزارت جهاد اولین وزارتخانه ای بودیم که آئین نامه مربوط به این شعار را در دولت تصویب کردیم تا بتوانیم در بخش دانش بنیان و شرکت های فناوری امورات نوین و مجددی را پیش ببریم تا این شرکت ها بتوانند رشد کرده و محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: پارک های علم و فناوری کشاورزی که در کشور وجود نداشت در سال جاری افتتاح گشته و 2 نمونه از این پارک ها راه اندازی شده است، 5 دهکده نوآوری شروع به فعالیت کرده که در آذربایجان شرقی نیز این امر اتفاق افتاد و نخبگان ما می توانند در انجا فعالیت های خود را انجام دهند. ایجاد مزرعه های نوآوری یکی دیگر از برنامه های ما است برای اینکه بتوانیم در شهرستان ها آنرا پیش ببریم و بتوانیم رونق آنرا شاهد باشیم.

وی افزود: بالای ۹۰ درصد بذر های هیبریدی را ما وارد میکنیم و در بحث کود نیز نیازمند ایده های جوانان هستیم مبحث تولید نهال نیز در کشور نیاز به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان دارد تقریباً دستگاهی در کشور وجود ندارد که نتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. گاه هم بسیاری از شرکت‌ها به تعطیلی می‌کشند تا الان ۳۰۰ نیاز فناورانه کشاورزی جمع آوری شده که به زودی یک نمایشگاه برگزار می‌کنیم که نیازها را به شرکت‌های دانش‌بنیان انتقال بدهیم. در هر صورت امیدواریم انتخاب و اتفاقی که در دهمین دوره به همت شما برگزار شده بتواند شکوفا واقع شود، وزارت جهاد کشاورزی در اینجا حضور دارد تا بتوانیم به نتایج بهتری برسیم کشاورزی ایران نیاز به تحول و اقتصادی شدن دارد برای کشاورزی اقتصادی نیز نیاز به دانش فناوری و نوآوری داریم که بتوانیم از طریق آن به نتایج مطلوب دست یابیم.

دانش آموز خبرنگار پانا: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار