وزیر کشور:

رسیدن جوانان به قله‌های افتخار علمی، بزرگترین جهاد است

تبریز(پانا) - وزیرکشور ضمن اشاره به اهمیت جهاد علمی در جوامع امروزی ، رسیدن جوانان به قله‌های افتخار علمی را بزرگترین جهاد دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۸۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن جوانان به قله‌های افتخار علمی، بزرگترین جهاد است

احمد وحیدی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ( رینوتکس ۲۰۲۱ ) ضمن گرامیداشت شهدای علم و فناوری گفت: از ارزش های بزرگ و عزیز در مکتب ما علم و دانش است، ارزشی ترویج شده ای که در قران کلام خدا و معصومین به کرات ذکر شده است. امروزه شروع حرکت و جهاد علمی که به پرچمداری مقام معظم رهبری شکل گرفته، به نقطه ارزشمندی رسیده است.

وحیدی افزود: چه کسی باور میکرد امروز ما شاهد دستاورد هایی در کشورمان باشیم که دنیا زبان به اعتراف بزرگی آن گشود. ملاحظه کردید که در همین روز های اخیر ما شاهد پدیدار شدن دستاوردی به مثال تلسکوپ ایرانی بودیم که با این حجم تحریم ها، جمهوری اسلامی توانسته به چنین پیشرفتی دست یابد و این درحالی است که بزرگترین فشار ها از هر نوع بر روی کشور ما است.

وی ادامه داد: دستاوردی دیگر در حوزه نظامی را نیز نظاره گر بودیم که یک سامانه پدافند هوایی می‌تواند هدف خود را در فاصله سیصد کیلومتری را با دقت منهدم کند و لذا این امر حاصل کار جوانان و دانشمندان ما است.

وحیدی افزود: نمی‌شود در یک نمایشگاه حرف جدیدی شنیده نشود،بنده به شخصه به هر نمایشگاهی که رفته ام، حرفی تازه و دغدغه ای ناب از جوانان نوآور شنیده ام. جوانانی که با پافشاری و تلاش به هدف های خود رسیده اند.

وی گفت: هرکجا که جوانان ما جمعی را تشکیل داده و برای رشد کشور تلاش کرده اند، بی تردید جهاد علمی انجام داده اند که از مهمترین جهاد ها برای خدمت به کشور و ملت است و لذا خداوند اجر آن را به شما خواهد داد. رسیدن جوانان ما به قله های افتخار علمی بزرگترین جهاد است، جهاد علمی که امروز کشور ما بر بال های آن به سرعت به جلو میرود.

وی ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی آبیاری زیر سطح، اتفاقی است که شاید در ده کشور دنیا رخ می دهد و ما یکی از آن ۱۰ کشور در کل دنیا هستیم که به این توانایی تمام ایرانی ساخت، دست یافته ایم. این همان چیزی است که غرب نمی خواهد، آن ها همیشه سعی می کنند که ارزش های تحمیلی خود را از فناوری انتقال دهند.

وحیدی افزود:کشور های استکباری تحمل این را ندارند که با این همه فشار،توطعه و ناامیدی هایی که القا می کنند، جوانان ما سرافراز تر از همیشه در میدان های جهانی بدرخشند؛ هرگز تلاش های دشمن نخواهد توانست در اراده های پولادین ما و مردم تاثیر کند و این، آن چیزی است که کینه به دل دارند.

وزیر کشور در پایان ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی مردم تبریز، اظهار داشت: شهر عزیز تبریز با این همه ظرفیت بزرگ صنعتی که دارد، اگر دانش بنیان شود، در حوزه ثروت افزاری تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار