یک پژوهشگر علوم ورزشی در گفت‌وگو با پانا:

توجه وزارت آموزش و پرورش به ورزش دانش‌آموزان ستودنی است

تهران (پانا) - یک پژوهشگر علوم ورزشی معتقد است توجه ویژه به تربیت‌بدنی و ساحت زیستی و بدنی می‌تواند نقش مهمی را در ساختن آینده بهتر برای دانش‌آموزان ایفا کند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
توجه وزارت آموزش و پرورش به ورزش دانش‌آموزان ستودنی است

تربیت‌بدنی و ورزش یکی از مؤثرترین و کارآمدترین موقعیت‌های بی‌بدیل یاددهی و یادگیری است که از آن می‌توان در جهت آماده کردن دانش‌آموزان برای یادگیری مهارت‌های زندگی استفاده کرد.

ساحت تربیت زیستی و بدنی، به عنوان یکی از شش ساحتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد به مبحث ورزش و تربیت‌بدنی پرداخته است و اگر نخواهیم اغراق کنیم، این ساحت ستون اصلی و پایه‌ای برای سایر ساحت‌های تربیتی است که اگر اهداف این ساحت همراه با ارتقای سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان محقق نشود، قطعا پنج ساحت دیگر نیز دچار اختلال می‌شوند و به نتایج تربیتی صحیح نخواهیم رسید.

سیدمجید دزفولی، آینده‌پژوه و پژوهشگر حوزه علوم ورزشی درباره اهمیت تربیت زیستی و بدنی در گفت‌وگو با پانا، اظهار کرد: «ورزش کردن در دنیای امروز که تکنولوژی‌های جدید، زمان زیادی از زندگی ما را به خود اختصاص داده‌اند، منجر به کمتر شدن فعالیت بدنی شده است و این موضوع به صورت جدی سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند.»

وی افزود: «تاثیر مثبت ورزش در یادگیری و سلامت دانش‌آموزان مبحث مهمی است که متاسفانه گاهی اوقات به دست فراموشی سپرده می‌شود و از آن غافل می‌شویم؛ در صورتی‌که ورزش و فعالیت بدنی برای جلوگیری از اضافه وزن، بی‌خوابی، استرس و... مفید و موثر است و به راحتی می‌تواند به بهبود یادگیری و ارتقای عملکرد دانش‌آموز در مدرسه کمک کند. این موضوعی است که هموراه از سوی متخصصان تغذیه، پژوهشگران عرصه سلامت و علوم ورزشی بر آن تاکید می‌شود.»

این پژوهشگر علوم ورزشی با بیان اینکه تربیت زیستی و بدنی از جمله نقطه قوت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، عنوان کرد: «تربیت بدنی دارای مزایای خاص و منحصر به فردی همچون افزایش اعتماد به نفس، ارتقای نشاط و شادابی و تحقق سلامت جسم و روان را در پی دارد. متاسفانه تربیت بدنی از جمله دروسی است که در گذشته بسیار مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته اما در شرایط حاضر و با توجه به اهمیت این مبحث و تبدیل آن به عنوان یک ساحت مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، می‌توان گفت توجه ویژه به آن آغاز شده است و در آینده می‌تواند نقش بسیار مهمی را در زندگی دانش‌آموزان ایفا کند. بنابراین توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش در ماه‌های گذشته به تقویت ورزش دانش‌آموزان ستودنی است.»

دزفولی در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم محتوای آموزشی استاندارد درس تربیت‌بدنی و راهنمای معلم، برای گروه‌های مختلف دانش‌آموزان تدوین شود تا بتوانیم ثمرات توجه به این درس و این ساحت را شاهد باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار