هادی زمانی نژاد:

آگاهی‌بخشی به جامعه دانش‌آموزی، از وظایف فرهنگیان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، هشت سال دفاع مقدس را تبلور ارزش‌های دینی دانست و بر آگاهی‌‌بخشی میان جامعه دانش‌آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی‌بخشی به جامعه دانش‌آموزی، از وظایف فرهنگیان است

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 4 صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی و فرهنگیان با حضور هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، اعضای شورای معاونین و کارکنان اداری برگزار شد.

هادی زمانی نژاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس سلامت و امنیت را دو نعمت ارزشمند بیان کرد و گفت: امنیت از ضرورت‌های یک کشور است که به خوبی در جامعه ایران اسلامی شکل گرفته و ما آن را مدیون خون شهدا هستیم. دفاع مقدس تبلور ارزش های دینی بود. به برکت خون شهدا و منویات مقام معظم رهبری اکنون انقلاب اسلامی مسیر خود را با اقتدار طی می کند. فرهنگیان جامعه به عنوان متولیان تعلیم و تربیت می بایست تلاش های بیشتری در راستای بصیرت افزایی دانش آموزان داشته باشند و ما نیز باید در جهت آگاهی بخشی و شناخت آموزه های انقلابی،شهدا و اسلام بیش از پیش تلاش کنیم. نوجوانان و جوانان ما سرشار از احساس و هیجان هستند و اگر نتوانیم نقش معلمی خود را خوب ایفا کنیم و ارزش های انقلاب و اسلام را معرفی و نهادینه کنیم به بیراهه خواهند رفت و فریب دشمن را خواهند خورد. در کشوری که اصل و اساس و بنای آن اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است بصیرت افزایی،آگاهی بخشی و نهادینه کردن ارزش ها، مولفه های مهم و موثری هستند که با وقت گذاری بیشتر به منصه ظهور می نشیند.

وظیفه آموزش و پرورش در راستای جهاد تبیین ضروری است

در ادامه سردار بختیاری دفاع مقدس را مجموعه ای از خوبی ها خواند و ادامه داد: دفاع مقدس مجموعه ای از مهربانی ها، کمک ها و ایثارها بود که از پلشتی ها و گمراهی ها جلوگیری کرد. اما آنگونه که باید این ارزش ها در جامعه و به خصوص برای دانش آموزان تبیین نشده است. باید بدانیم سرشت و نهاد این دفاع مقدس گنجینه ای معنوی است و دشمنان نمی خواهند این زیبایی ها و خوبی ها در خانواده ها نشر پیدا کند. دشمن می‌داند که دفاع مقدس ما حماسی ترین و غرورآفرین ترین مقطع تاریخ پرافتخار ایران عزیز است و تبیین آن نقش مهمی برای نسل جوان و آیندگان دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه ایرانی که دشمن به واسطه تغییر نسلی و آشنا نبودن دقیق و مؤثر نوجوانان و جوانان نسبت به رخدادهای گذشته کشور، به مثابه یک فرصت می‌اندیشد وظیفه آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت در راستای جهاد تبیین از ضروریات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار