معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

ورود بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی به سیستم آموزشی + فیلم

سمنان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از ورود ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی به سیستم آموزشی استان خبر داد و گفت رویکرد نوین در ابتدایی خوانا است و به دنبال مفهوم‌سازی مطالب مطالعه شده در کودکان هستند؛ چرا که آنها باید مهارت‌های ۴ گانه زبانی را در کنار ادب، مسئولیت‌پذیری و جرأت ورزی بیاموزند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ورود بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی به سیستم آموزشی + فیلم

مریم حدادی در گفت و گو با پانا، با عنوان این مطلب که در طول ۴ سال گذشته، هدف معاونت آموزش ابتدایی استان، تربیت تمام ساحتی همراه با رویکردهای نوین در دوره ابتدایی بوده است، افزود: از جمله آن، توجه ویژه به اقتضائات کودکی در تربیت است.

وی با اشاره به اینکه همه برنامه های ابتدایی و طرح ها را مبتنی بر اقتضائات و نیازهای کودکی اجرا کردیم، تصریح کرد: رقابت در کودکی معنا ندارد و همکاری و همراهی در بین دانش آموزان، سبب ایجاد روحیه انسان دوستی می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه کودکان باید با محیط و همنوعان خود آشنا شده و خالق یکتا را به عنوان تنها مبدا آفرینش شناخته و ستایش کنند، خاطرنشان کرد: آشنایی با این ۴ عرصه، سبب تربیت شهروند شایسته خواهد شد.

حدادی در ادامه افزود: رویکرد نوین ما در ابتدایی خوانا است و به دنبال مفهوم سازی مطالب مطالعه شده در کودکان هستیم؛ چرا که آنها باید مهارت های ۴ گانه زبانی را در کنار ادب، مسئولیت پذیری و جرأت ورزی بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا، سواد دیجیتال را شروع کردیم، عنوان کرد: تلاش می کنیم دانش آموزان با مهارت های پایه کار با فناوری آشنا، امنیت سایبری را بشناسند و از خطرات فضای مجازی مطلع شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که تمام برنامه و رویکردها را با بازی همراه می کنیم،‌ گفت: بازی و یادگیری یکی از پایه های اساسی آموزش ابتدایی و از مهم ترین اقتضائات در کودکی است.

حدادی با بیان این نکته که روش های تحقیق و پروژه های یادگیری با عنوان جابربن حیان معرفی شده و از دوره کودکی مباحث تجربی را با تجربه، آزمایش و ساخت یاد می‌گیرند، افزود: کودکان نباید چیزی را حفظ کنند؛ آنها باید یاد بگیرند و آنچه در کلاس درس آموختند، در منزل و جامعه به کار ببرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این رویکردهای نوین پایه گذاری شده و اولیاء نیز همراهی خوبی با ما داشته باشند، بعد از ۶ سال انشاءالله می‌توانیم یک شهروند شایسته و فرد صالح برای کشور داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار