در آیین نواختن زنگ مهر عنوان شد؛

زنگ مهر برای 132 هزار دانش‌آموز استان سمنان زده شد

سمنان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان از آغاز سال تحصیلی جدید برای 132 هزار دانش‌آموز در 1200 آموزشگاه استان سمنان و بیش از 5 هزار کلاس درس، اعم از پیش دبستانی، ابتدایی، مقطع متوسطه اول و دوم و مهارتی ها خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ مهر برای 132 هزار دانش‌آموز استان سمنان زده شد

محمد شاه حسینی، در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه روستایی رکن آباد سمنان، با بیان اینکه پس از گذشت 3 سال از تعلیق فعالیت های حضوری و تمام و کمال مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال همه کلاس‌ها حضوری خواهد بود، اظهار کرد: استان سمنان 9 هزار نوآموز پیش دبستانی، 12 هزار و 500 دانش آموز پایه اول ابتدایی و حدود 9 هزار دانش آموز دوره اول متوسطه دارد.

وی با عنوان این مطلب امسال هیچ کلاس درس بدون معلمی نداریم، گفت: تمام ساماندهی های نیروهای انسانی انجام شده و انشاءالله 8 هزار و 300 نفر اعم از معلم، آموزگار، مدیر و معاون، در سال تحصیلی جدید، در مدارس استان سمنان مشغول به خدمت خواهند بود.

تولیت آموزش و پرورش استان همچنین از جذب 820 نومعلم و نیروی جوان، متخصص و تازه نفس برای شغل شریف معلمی خبر داد و افزود: پس از پشت سر گذرادن شرایط بحرانی کرونایی دو سال گذشته، برای سال تحصیلی پیش رو، کلیه مسائل ایمنی و بهداشتی جهت حفظ سلامتی کلیه دانش آموزان و فرهنگیان، مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که دانش آموزان ما امسال وارد مدرسه شده و همین امر سبب ایجاد و رواج پویایی خاصی در مدارس، کلاس های درس و حتی شهر و استان ما شده است.

شاه حسینی در پایان یادآور شد: امیدوارم معلمان عزیز ما تحت عنوان افسران پیشرفت کشور بتوانند نقش خوبی را در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشند و با کمک اولیاء دانش آموزان نیز بتوانیم نقش بسیار خوبی در تولید مسائل کشور و رفع نابسامانی ها و همچنین دوری از آلودگی ها داشته و قله های دانش را کسب کنیم.

گفتنی است: زنگ آغاز سال جدید تحصیلی، امسال در یک آموزشگاه نوساز روستایی در حاشیه مرکز استان سمنان نواخته شد.

به گفته امیرحسین قزوینیان، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، دبستان 6 کلاسه برکت از محل اعتبارات دولتی، بنیاد برکت و وزارت نفت به میزان 5 میلیارد و 538 میلیون تومان در سال 1399 احداث و اکنون به بهره برداری رسیده است. این دبستان 396 مترمربع زیربنا داشته و شامل 6 کلاس درس، فضای اداری، نمازخانه و تأسیسات است و در روستای رکن آباد از توابع شهرستان سمنان (مرکز استان) بنا شده است.

آیین آغاز مهر با حضور استاندار سمنان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و با حضور جمعی از دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء برگزار شد.

همچنین موسی الرضا کفاش، مدیر کمیسیون معین و خاص شورای عالی آموزش و پرورش و داود فروتن زاد، مدیر نظارت و ارزشیابی این شورا به عنوان ناظران وزارت آموزش و پرورش در سمنان و این آموزشگاه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار