پیام سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان به‌مناسبت آغاز سال‌ تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱

مهر، خط آغاز دانایی است

سمنان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیامی را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مهر، خط آغاز دانایی است

متن پیام محمد شاه حسینی، به این شرح است.

به نام خدا

مهر، خط آغاز دانایی است.

«پاییز و مهر امسال را همزمان با چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و به پشتوانه معنوی خون شهیدان گلگون کفن و مجاهدت غیور مردان و شیر زنان وطن، به ویژه 124 شهید فرهنگی و 600 شهید دانش آموز استان سمنان آغاز کرده و خط دانایی، علم آموزی و خردورزی را پی می گیریم.

با استعانت از نام بلند محمد مصطفی(ص)، رسول مهربانی و پیامبری که معلم برانگیخته شد و کریم اهل بیت، امام مجتبی(ع)، شروع سال جدید تحصیلی، بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفته و امیدوارم فردای میهن اسلامی به تدبیر و اندیشه ناب دانش آموزان، کودکان، نوجوانان و جوانان وطن روشن شده و آنچه که در شأن ایران و ایرانی است، مقدر شود.

نهاد تعلیم و تربیت، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی است و آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه ملی، متعلق به همه ایرانیان است و از این منظر لازم است برای اعتلای آن، تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور همسو و هماهنگ به خدمت گرفته شود تا فرزندان این مرز و بوم از یادگیری برابر و باکیفیت برخوردار شوند.

سال تحصیلی 1402 - 1401 را در حالی پس از 3 سال تعلیق فعالیت های حضوری و تمام و کمال مدارس شروع خواهیم کرد که قرار است بیش از 130 هزار نفر از فرزندان استان سمنان را در 1200 مدرسه امانت دار بوده و در مدار پرورش و آموزش قرار دهیم. بی‌گمان همچون همیشه، این وظیفه خطیر با همدلی، هم افزایی و تلاش جمعی میسر خواهد بود و زحمت اصلی آن به دوش معلمان ارجمند و فرهنگیان فرهیخته به عنوان «افسرانِ سپاه پیشرفت کشور» بوده و همراهی ارزشمند و لحظه به لحظه اولیای گرانقدر دانش‌آموزان را می‌طلبد.

به لطف خدای متعال امسال هم تلاش خواهیم کرد کسی از تحصیل باز نماند. کیفیت پرورش، آموزش و یادگیری بهبود یابد. همه در شرایط برابر از معلمِ باکیفیت و کلاس استاندارد بهره‌مند شوند. و مضاعف می‌کوشیم از سلامت جسمی، روانی و عاطفی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان صیانت کرده و برای تربیت انسان‌های شایسته، مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی، مجاهد و اهل عمل از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار