استاندار فارس:

استان فارس یک استان علمی و دانشی است و کل کشور روی آن حساب می‌کند

شیراز (پانا) - استاندار فارس گفت فارس یک استان علمی و دانشی است که همه کشور روی این استان به لحاظ علم و دانش حساب می‌‌کنند و برای این استان کیفیت تدریس و کیفیت آموزش و پژوهش در دبیرستان و دانشگاه‌ها مهم است.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس یک استان علمی و دانشی است و کل کشور روی آن حساب می‌کند

محمد هادی ایمانیه امروز در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شیراز که در مدرسه شبانه‌روزی عشایری حضرت معصومه (س) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز گفت: خوشحالیم که پس از دو سال، مدارس و دانشگاه‌های ما به صورت کامل و حضوری باز می‌شود و افت تحصیلی پیش آمده جبران می‌شود.

وی ادامه داد: استان فارس یک استان علمی و دانشی است که همه کشور روی این استان به لحاظ علم و دانش حساب می‌‌کنند و برای این استان کیفیت تدریس و کیفیت آموزش و پژوهش در دبیرستان و دانشگاه‌ها مهم است.

ایمانیه با اشاره به انتخاب مدرسه شبانه روزی دخترانه عشایری حضرت معصومه (س) به عنوان مدرسه نمادین آغاز سال تحصیلی گفت: این انتخاب نشان از ذوق و سلیقه مسوولان و توجه ویژه آنان به آموزش و پرروش عشایری است و خوشحال هستیم که آغاز سال تحصیلی را از مدرسه عشایری شروع کردیم، دختران جوان باسواد و باغیرت عشایر ما که در این مدرسه تحصیل می‌کنند نمادی هستند برای تمام دانش‌آموزان استان که با همت، با غیرت و با احساس انگیزه بالا بتوانند در کسب علم و دانش تلاش کنند و کشور ما را در مسیر پیشرفت و توسعه پیش ببرند.

وی از ایجاد یک طرح ابتکاری در استان در قالب طرح «جوانان گام دوم انقلاب» خبر داد و افزود: همانطور که فارس همیشه پیشرو بوده در طرحی با همت تعدادی از جوانان خودجوش و با همکاری آموزش و پرورش استان، کار خود را از چهار ناحیه شیراز در راستای توسعه فرهنگ گام دومی که مبتنی بر فعالیت‌های جهادی و باانگیزه است، شروع کرده اند و به دنبال توسعه آن در کل استان و کشور هستیم.

امسال بیش از 940 هزار دانش‌آموز در سراسر استان وارد مدارس خواهند شد و تمامی تمهیدات بازگشایی حضوری مدارس استان اندیشیده شده است و دانش‌آموزان در بیش از 42 هزار کلاس درس حاضر می‌شوند.

در ادامه این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان فارس به صدا درآمد و مسوولان و حاضرین در این مراسم یاد و خاطره ۹۲ شهید دبیرستان ماندگار عشایری شهید بهشتی در دوران دفاع مقدس گرامی داشتند.

همچنین در این مراسم از یکی از پزشکان برجسته و چهره‌های علمی عشایر فارس و همچنین از یکی از جانبازان عشایر سرافراز استان محمد جعفری، جانباز ۷۰ درصد نیز تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار