مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اختصاص یک‌هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش ویژه مدارس عشایر

تهران(پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در نشست نخستین اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزان عشایر از اخذ یک‌هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش، ویژه مدارس عشایر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص یک‌هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش ویژه مدارس عشایر

علی تیرگیر مال خلیفه در نشست نخستین اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزان عشایر کشور اظهار کرد: این قشر از جامعه در دوران‌های گذشته به فراموشی سپرده شده بودند اما پس انقلاب اسلامی توجه ویژه مسئولین نظام معطوف به این مردم عزیز بوده است و سعی بر خدمتگزاری داشته‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر ادامه داد: مقام عالی وزارت آموزش و پرورش همواره کارهای خود را با پیوست عدالت آموزشی، خاص مناطق عشایری پیگیری می‌کنند.

وی در ادامه به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت پرداخت و عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "دشمن نتوانست با تحریم‌های اقتصادی پشت جمهوری اسلامی ایران را زمین بزند، حال متوسل به جنگ ترکیبی شده و اقدام به محاصره تبلیغاتی کرده است" به همین دلیل و در‌جهت مقابله با این نوع از محاصره، رییس‌جمهوری محترم اردوی راهیان پیشرفت را از مجموعه وزارت آموزش و پرورش مطالبه کردند.

تیرگیر با بیان اینکه اردوهای راهیان پیشرفت در راستای آشنایی با رویکردها، دستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه‌ای موجب شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن می‌شود و روحیه خودباوری را در دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد. مطمئن باشید اگر روحیه خودباوری به وجود آید، آینده‌ای روشن در انتظار ایران عزیزمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سعی این دفتر اعزام تمام دانش‌آموزان متوسطه دوم عشایر کشور به اردوهای راهیان پیشرفت است، تصریح کرد: گسترده آموزش و پرورش عشایر بسیار وسیع است، به صورتی که در ۲۶ استان کشور شاهد حضور بیش از ۲۲۴ هزار دانش‌آموز عشایر هستیم که در ۷ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند، همچنین نزدیک به ۲۰ هزار همکار فرهنگی مشغول خدمت به دانش‌آموزان عزیز عشایر هستند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با بیان اینکه کیفیت بخشی آموزش و پرورش عشایر مستلزم پیش نیازهایی است، اظهار کرد: مجموعه وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اقدامات بی سابقه‌ای انجام داده است، از جمله تخصیص سه برابری سرانه آموزشی برای دانش‌آموزان عشایری که امری بسیار مهم است. همچنین برای اولین در توزیع سهمیه استخدامی آموزش و پرورش موفق شدیم سهمیه خاص مدارس عشایری را اخذ کنیم تا نزدیک به بیش از هزار آموزگار در مقطع ابتدایی جذب شوند.

وی در پایان گفت: در دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر یکی از مهم‌ترین کارها مطالبه و برنامه‌ریزی برای ارتباط بین نظام آموزشی کشور و حفظ فرهنگ جامعه عشایری است که ان‌شالله در این امر موفق باشیم.

در ادامه این مراسم معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک واژه جهانی تحت عنوان برابری آموزشی وجود دارد، گفت: مقالات زیادی در این‌درباره نوشته شده، برابری آموزشی یعنی دانش‌آموزان با هر نوع از استعداد و توانمندی، متناسب با آن باید از امکانات کافی برخوردار باشند. وجود امکانات منجر می‌شود تا ویژگی‌های بالقوه پرورش پیدا کند و شکوفا شود.

وی با بیان اینکه پایگاه اجتماعی افراد، توانمندی‌ها را شکل می‌دهد، عنوان کرد: اگر قرار است پایگاه اجتماعی شکل گیرد، باید توانمندی‌ها شکوفا شود. باید امکانات وجود داشته باشد تا شاهد بروز دین استعدادها باشیم.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه در سرتاسر دنیا موضوع برابری آموزشی، مسئله‌ای چالشی است، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم نمی‌شود و نمی‌توان به جایی رسید، موضوع درستی نیست. بسیاری بودند که زا اتکا به خود و همچنین به برکت انقلاب اسلامی، توانسته‌اند به جایگاهی مناسب برسند.

در بخشی دیگر از این مراسم محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش‌آموز امروز آینده‌ساز فردای ایران است، هدایت بخش‌های مختلف کشور در آینده قطعا بر عهده دانش‌آموزان امروز است و تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر همین موضوع است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این نشست افزود: قرار است شما به عنوان نوجوان امروز که انقلاب، جنگ و برهه‌های حساس این کشور را درک نکرده، اداره و اینده کشور را برعهده بگیرد، البته این پذیرش مسئولیت باید با نگاه به گذشته و سعی و تلاش و مجاهدت‌های افراد انقلابی باشد.

کاظمی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی روی دوش دانش‌آموزان است، تصریح کرد: درک اینکه چه مسیری طی شده تا ایران عزیزمان به جایگاه فعلی برسد، امری لازم و ضروری است، باید حس مسئولیت‌پذیری را نسبت به آینده داشته باشیم و ان را درون خود تقویت کنیم.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که دانش‌آموزان باید مسیر پیشرفت کشور را درک کنند، بیان کرد: با تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که متوجه کشوره بوده است، اما از مسیر پیشرفت منحرف نشدیم. فشارها همه جانبه بود، دشمنان جنگی ترکیبی را آغاز کردند و هجمه‌ها فراوان شد اما اجازه انحراف از مسیر پیشرفت داده نشد. باید دانست انقلابی که امروز به دست ما رسیده، ماحصل زحمات و تلاش جوانان دیروز است.

معاون آموزش متوسطه افزود: الگوهای این کشور بسیار مهم هستند و باید شناخته شوند تا در مسیر زندگی شخصی و زندگی اجتماعی بتوانیم از سیره آن‌ها بهره بریم. شهدا بزرگترین الگوهای ما برای مواجهه با مخاطرات در آینده هستند که می‌توانیم از آن‌ها درس بگیریم.

عباس ارغوانی رئیس مرکز بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش نیز در مراسم اظهار کرد: درخصوص عشایر عزیز باید بدانیم پیشنیان ما چه کردند که امام فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند.

وی افزود: عشایر قشر مستحکم و نفوذ ناپذیر در تمامی جغرافیای ایران اسلامی هستند. اگر این قشر عزیز نبودند کشور هزارپاره شده شده بود اما به دلیل استقامت عشایر و لطف خداوند متعال ایران سرافزار است.

ارغوانی خاطرنشان کرد: درست که تمامی دشمنان به این خاک چشم طمع دوخته‌اند، اما هیچ‌وقت جرات نمی‌کنند کاری انجام دهند، چون مردمانی عزیز مانند قشر عشایر در ایران اسلامی هستند.

لازم به ذکر است در این نشست دانش‌آموزان عشایر به بیان دیدگاه‌های خود و مطالباتی داشتند پرداختند و مسائل مربوط به محل زندگی خود را با مسئولان وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار