طنین زنگ آغازسال تحصیلی و هفته دفاع مقدس در مدارس استان فارس

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در 2 هزار واحد آموزشی این استان، 940 هزار دانش‌آموز استان فعالیت جدید تحصلی و علمی خود را آغاز کردند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طنین زنگ آغازسال تحصیلی و هفته دفاع مقدس در مدارس استان فارس

محمد خلیل عسکری در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس استان فارس که در دبیرستان شبانه‌روزی عشایری حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: امسال بیش از 62 هزار معلم در بیش از چهل و دو هزار کلاس درس و نزدیک به 9 هزار واحد آموزشی فارس کار تعلیم وتربیت به دانش‌آموزان استان را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال بیش از 940 هزار دانش آموز در سراسر استان وارد مدارس خواهند شد و تمامی تمهیدات بازگشایی حضوری مدارس استان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به آسیب‌های ایجاد شده آموزشی از فراگیری بیماری کرونا در دو سال گذشته گفت: با رعایت دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی این بیماری کنترل شد که امروز دانش‌آموزان می‌توانند در کنار همکلاسی‌های خود در کلاس‌ها حاضر شوند.

عسکری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و انتخاب شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: برای ما راهی ترسیم شده است که برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در آموزش و پرورش فارس گفت: ضمن توجه به اجرایی شدن سند تحول بنیادین، از ظرفیت‌های برون سازمانی استفاده شد و همچنین امسال فرایند بالغ بر ۶۸ درصد فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال دراستان با موفقیت انجام گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: امسال فارس میزبانی اجلاسیه سراسری نماز کشور انتخاب شده که باید برای آن به صورت ویژه برنامه ریزی کرد.

عسکری با اشاره به فرایند تربیت تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و مخصوصا نهاد خانواده در این فرایند نقش محوری دارند که با قرار گرفتن در کنار آموزش و پرورش، نتایج مطلوبی در این مهم حاصل خواهد شد.

همچنین دراین مراسم از محمد علیخانی از دانش‌آموزان سال‌های قبل مدارس عشایری به عنوان چهره علمی و همچنین جانباز 70درصد فرهنگی محمد جعفری از معلمین جامعه عشایری تقدیر شد.

همچنین در حاشیه این مراسم از سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس به نمایندگی از همه پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی به جهت برقراری امنیت و آرامش در استان با اهدای گل توسط یک تن از دانش‌آموزان تقدیر شد.

همزمان با این مراسم آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در تمامی مدارس سراسر استان فارس در دوم مهرماه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار