مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی:

بیشترین آسیب‌ها در دوران بیماری کرونا به حوزه پرورشی و فرهنگی وارد شد

راز و جرگلان (پانا) - ‌مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی اظهار کرد بیشترین آسیب‌ها در دوران بیماری کرونا به حوزه پرورشی و فرهنگی وارد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین آسیب‌ها در دوران بیماری کرونا به حوزه پرورشی و فرهنگی وارد شد

ابوالقاسم اکبری در گردهمایی فصلی منادیان تربیت (معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان‌ها و مناطق) آموزش و پرورش خراسان شمالی، با اشاره به نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس برای دانش آموزان افزود: از مهرماه سال جاری و همگام با هفته دفاع مقدس و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، طرح های شهید پژوهی و برگزاری یادواره های شهدا به نام همان شهید آموزشگاه در مدارس منتخب استان خراسان شمالی کلید خواهد خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از مدارس به عنوان یکی از کانون های تربیتی محله یاد کرد و گفت: آموزش قرآن در مدارس، باید با یک نگاه ویژه و با هدف ارتقاء حفظ و قرائت در دانش آموزان سرلوحه همه کارها باشد و در همین راستا، استان خراسان شمالی از طرف معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور در اجرای طرح اتقان (ارتقای توانمندی قرآنی آموزگاران ابتدایی) انتخاب شده و در دستور کار است.

اکبری توجه ویژه به سازمان دانش آموزی، کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن ها و استفاده از ظرفیت خیرین در موضوع های پرورشی، برگزاری جشن تکلیف، ایام الله ها و... را به عنوان یکی دیگر از کارهای مهم خود اعلام کرد و گفت: باید از ظرفیت خیرین، انجمن های اولیاء و مربیان برجسته، موفق و دارای ارتباطات قوی در حوزه پرورشی استفاده کرد تا طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همان حیات طیبه است به سمت آن رهنمون شویم.

وی در پایان با اشاره به اینکه موفقیت های به دست آمده در همه حوزه های آموزشی و پرورشی نتیجه کار تیمی است، افزود: بر اساس اذعان قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور در مصاحبه با شبکه استانی اترک، طبق آخرین ارزیابی های صورت گرفته در جمیع فعالیت‌ها، سازمان دانش آموزی استان خراسان شمالی بین 4 استان برتر قرار گرفته و مقرر شده بزودی حمایت‌های بسیار عالی تجهیزاتی و مالی توسط مسئولین کشوری از این مجموعه صورت پذیرد. همچنین در کنکور سال گذشته تعداد رتبه های تک، دو و سه رقمی به ترتیب یک، 22و 126 نفر بود، اما امسال به ترتیب به تعداد 5، 54 و 185 نفر ارتقاء یافته که البته ما به این اعداد قانع نیستیم و انشاالله در سال آینده در حوزه های پرورشی و آموزشی، باید قدم های زیادی برداریم.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار