استاندار بوشهر:

اعتبارات ساخت سد دالکی باید پیگیری و ابلاغ شود

خبرگزاری پانا : استانداربوشهر گفت: سد دالکی نقش ارزنده ای در تامین آب کشاورزی جهت آبیاری 12هزار هکتار از اراضی کشاورزی دارد و برای ساخت این سد 1263میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر ، فریدون حسنوند استاندار بوشهردر بازدید از سد دالکی با اشاره به اینکه پیگیریهای لازم برای تامین اعتبار ساخت این سد در بودجه کشور انجام شده است گفت: این سد نقش ارزنده ای در تامین آب کشاورزی وتاثیر بسزایی در جلوگیری از سیلاب در فصل زمستان منطقه دشتستان دارد.و اقدامات لازم جهت ساخت سد دالکی در سال جاری ، برای بهره برداری آن در 4 سال آینده الزمی است . زیرا با ساخت سد دالکی و بهره برداری از آن 12هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری خواهد کرد .

شاهپور رجایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هم گفت: این سد که اکنون راه دسترسی آن ساخته شده است با ابلاغ اعتبارت آن عملیات ساخت ان آغاز میشودوساخت آن 4سال طول می کشد .
وی افزود: عملیات مطالعات ساخت سد دالکی به پایان رسیده است و امسال 17 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه طرح اختصاص یافته است .
وی یادآورشد: این سد دارای مخزنی به حجم 400میلیون مترمکعب،و ارتفاع105متر و طول تاج 120 متر خواهد بود و در ساخت سد دالکی شش و نیم میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری انجام میگیرد .

خبرنگار : زمزم عرفان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار