یوسف نوری در جریان سفر به استان آذربایجان غربی اعلام کرد؛

عزم جدی وزارت آموزش و پرورش برای محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت آموزشی

۱۶۴ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند/ مهرماه امسال ۳میلیون دانش‌آموز تغذیه رایگان دریافت می‌کنند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر اراده راسخ و عزم جدی این وزارتخانه برای محرومی‌ زدایی و برقراری عدالت آموزشی در کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
عزم جدی وزارت آموزش و پرورش برای محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت آموزشی

یوسف نوری عصر دیروز چهارشنبه وارد استان آذربایجان غربی شد و مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.

وی در بدو ورود به ارومیه مرکز آذربایجان غربی با حضور در مزار شهدای ارومیه با همراهی استاندار و مسئولان استانی ضمن قرائت فاتحه برای شهدای والامقام به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

وزیر آموزش و پرورش را در این سفر دو روزه معاونین و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی همراهی می‌کنند.

نوری چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان غربی، با بیان اینکه از مهر ماه امسال سه میلیون دانش آموز تغذیه رایگان دریافت می‌کنند، گفت: تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال تعطیلی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند ادامه داد: محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

نوری آموزش و پرورش را زیرساخت اقتصاد معرفی کرد و افزود: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه آموزش و پرورش قابل توجه بوده و رفع بسیاری از مشکلات و اصلاح امور کشور با فرهنگ سازی در این حوزه میسر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بدون برنامه ریزی و پیوست فرهنگی، نمی‌توان نقشه‌ای جامع برای برون رفت آموزش و پرورش آذربایجان غربی از شرایط کنونی ترسیم کرد.

وی با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در سطح کشور، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش می کوشد آذربایجان غربی به میانگین شاخص‌های کشوری در حوزه‌های آموزشی برسد و در این راستا مسئولان استانی نیز پیگیر جذب ۲,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر اخیر ریاست جمهوری باشند.

وزیر آموزش و پرورش حضور مدیران در بین مردم به دور از رفتارهای نمایشی را نیز ضروری دانست و افزود: با حضور بانشاط مردم در عرصه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی، می‌توان مسیر توسعه حوزه آموزش و پرورش آذربایجان غربی را هموار ساخت.

نوری همچنین با تاکید بر برنامه ریزی و زمان بندی مشخص برای خروج استان از وضعیت کنونی، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند اعتبارات مورد نیاز برای توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات آموزشی در آذربایجان غربی را تأمین کند و دستگاه‌های مختلف نیز جهت بهبود وضعیت حوزه آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری و هم افزایی بیشتری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه دولت توجه ویژه ای به ارتقا و توسعه آموزش و پرورش دارد، افزود: دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی درخصوص رتبه بندی، پرداخت معوقات، بیمه و… معلمان انجام داده است که امیدواریم در نهایت رضایت‌مندی فرهنگیان را به دنبال داشته باشد.

بازدید از مجتمع فرهنگی و رفاهی فرهنگیان در ارومیه

صبح امروز پنجشنبه، وزیر آموزش و پرورش با همراهی استاندار و جمعی از مسئولان فرهنگی استان آذربایجان غربی صبح پنجشنبه از مجتمع فرهنگی و رفاهی فرهنگیان در ارومیه بازدید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جریان این بازدید با ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی و روند احداث این پروژه اظهار کرد: در راستای تکریم خانواده‌های فرهنگیان و افزایش رفاه آنان عملیات احداث این مجتمع در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

جواد جنگی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار فرهنگی در استان مشغول خدمت هستند، افزود: جمعیت خانواده این همکاران ۲۰۰ هزار نفر است که برای ارائه خدمات مطلوب به این جمعیت لازم است در عملیات اجرایی ساخت مجتمع رفاهی تسریع شود.

طبق آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، ۱۶۴ میلیارد ریال برای اتمام این پروژه فرهنگی و رفاهی اعتبار لازم است و تاکنون ۸۶ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

این مجتمع شامل یک سالن آمفی تئاتر، سالن‌های جلسات متعدد، سالن‌های نمایشگاهی، سه مجموعه پذیرایی، با گنجایش یک هزار و ۵۰۰ نفر و بخش‌های دیگر است و در زمینی به مساحت هشت هزار و ۳۰۰ متر مربع در حال احداث است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار