از سوی وزیر آموزش‌وپرورش در آیین افتتاح گردهمایی مجازی مدیران کل آموزش‌وپرورش کشور صورت گرفت؛

تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته دولت در حوزه آموزش‌وپرورش

مردم در همه دوران انقلاب اسلامی قهرمان اصلی انقلاب بودند لذا مدیران نباید بین خود و مردم دیوار بکشند

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت با ایشان که به‌مناسبت هفته دولت صورت گرفت، به تبیین این فرمایشات در حوزه آموزش‌وپرورش پرداخت و در آغاز سال تحصیلی دستورات مهمی را برای اجرا به مدیران آموزش‌وپرورش کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته دولت در حوزه آموزش‌وپرورش

یوسف نوری در آیین افتتاح گردهمایی مجازی مدیران کل آموزش‌وپرورش کشور، با بیان این‌که در طول یک سال عمر دولت، تلاش‌های فراوانی در استان‌ها شده است، اظهار کرد: اقدامات مهمی در دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته انجام‌شده است که از جمله می‌توان به ثبت بیمه پایه برای ۵ میلیون نفر؛ افزایش پرداخت ۱۰۰ درصدی قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اجرای شعار سال؛ انجام بیش از۲۰۰ طرح توسعه فناوری؛ پرتاب ماهواره خیام و مصوباتی برای تقویت حوزه‌های دانش‌بنیان اشاره داشت.

اطلاع‌رسانی به زبان مردم، برای مردم و با رعایت انجام کار باشد

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، اظهار کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خوبی در مجموعه آموزش‌وپرورش صورت گرفته است و این فعالیت‌ها موجب شد تا در جشنواره شهید رجایی، رتبه دستگاه برتر در موضوع «تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی» را کسب کنیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت با ایشان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی باید به زبان مردم و برای مردم و با رعایت انجام کار باشد. شهیدان رجایی و باهنر دو مدیر در تراز انقلاب اسلامی بودند که باید از آن دو شهید در مدیریت الگو بگیریم.

مدیران در میان مردم و با مردم باشند و بین خود و مردم دیوار نکشند

وی ادامه داد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، یاد ایام انقلاب و اتفاقاتی که در آن ایام افتاده، یکی از اهداف هفته دولت است. درحالی‌که داعش با ۶۰ هزار نفر نیروی مسلح چندین کشور را درگیر کرده بود، در اوایل انقلاب میلیشیای مسلح درصدد آسیب به انقلاب بودند که با پایمردی و حضور مردم نتوانستند به اهدافشان دست یابند و مردم در تمامی دوران انقلاب اسلامی قهرمان اصلی انقلاب بودند، لذا مدیران بین خود و مردم دیوار نکشند، این موضوع یکی از ویژگی‌های دولت مردمی است، بنابراین مدیران آموزش‌وپرورش باید در میان مردم و با مردم باشند و فاصله و حائلی بین آنها و مردم نباشد.

مدیران سفرها و بازدیدهای هدفمند داشته باشند

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بزرگ‌ترین توفیق دولت را افزودن امید به زندگی مردم دانستند، زیرا اکنون مدارس و دانشگاه‌ها بازشده است، مردم می‌توانند به زیارت و مسافرت بروند. یکی از توفیقات دولت سیزدهم سفرهای استانی است، بنابراین همه مدیران در سطح و اندازه خود باید این کار را انجام دهند و حتی مدیران مناطقی که امکان سفر ندارند، از مدارس بازدید داشته باشند، اما این سفرها و بازدیدها باید هدفمند باشد، لذا در بازدیدها و سفرها جلسات هدفمند بگذارید و بررسی کنید که چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید.

مدیران در حوادث و اتفاقات اولین فرد حاضر در رویداد باشند

نوری در ادامه تأکید کرد: در برابر حوادث و اتفاقات، سرعت عمل داشته باشید و اولین فردی باشید که در اتفاق و حادثه حضورداشته است و اولین تصمیم برای حل آن مشکل و حادثه را بگیرید و این کارها را به سایر همکارانتان محول نکنید.

نقش کلیدی بین ارکان و عوامل تربیت در سطح استان و شهرستان را داشته باشد

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید نقش کلیدی بین ارکان و عوامل تربیت در سطح استان و شهرستان را برعهده داشته باشد، لذا آموزش‌وپرورش حلقه واسطه بین چهار رکن فرایند تربیت است و این کار را در اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش به نمایش گذاشتیم و حضور فعال سایر بخش‌ها و حوزه‌های مرتبط با آموزش‌وپرورش را در این اجلاس مشاهده کردید.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت قرار دهید

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت ادامه داد: جوان‌گرایی در مجموعه اجرایی کشور باید اتفاق بیفتد. همچنین در حال حاضر مردم دیگر تحمل چشم‌انتظاری را ندارند و پروژه‌هایی داریم که مدت‌زمان زیادی از احداث آن‌ها گذشته است و مردم چشم‌انتظار افتتاح این پروژه‌ها بوده‌اند تا بر زندگی و کسب کار آن‌ها تأثیر مثبت بگذارد، لذا این پروژه‌ها باید تکمیل شود تا مردم از این چشم‌انتظاری بیرون بیایند.

مدیران بهانه‌گیری و فرافکنی نکنند و آماده انجام هرکاری برای مردم باشند

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: مدیران باید از بهانه‌گیری و فرافکنی خودداری کنند، نباید به دلیل اینکه کاری در گذشته و در دولت‌های قبل انجام‌شده است، مسئولیتش را عهده‌دار نشوید، آن فعالیت و پروژه را تکمیل کنید، لذا باید بگویید ما آمده‌ایم کارها را انجام دهیم و نیازی به‌مرور اتفاقات گذشته وجود ندارد.

گفتنی است گردهمایی مجازی مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور با اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش، باهدف بررسی آمادگی استان‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید برای حضور ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مدارس، انجام فرایند رتبه‌بندی معلمان و نحوه توزیع کتاب‌های درسی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار