در آیین معارفه مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی مطرح شد؛

تغییر نگاه به فضای مجازی؛ از تهدید به فرصت

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه معارفه مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، سیاست‌ها و چرخش‌های تحول‌آفرین این معاونت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تغییر نگاه به فضای مجازی؛ از تهدید به فرصت

اصغر باقرزاده در جلسه معارفه مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی و همچنین معاون برنامه‌ریزی این اداره کل، اصول، سیاست‌ها و چرخش‌های تحول‌آفرین این معاونت را تشریح کرد.

وی این اصول و سیاست‌ها را در قالب نگاه فرایندی به تربیت؛ دانش‌آموز و مخاطب‌محوری؛ احیای نقش تنظیم‌گری مربی، نظارت و مدیریت فرهنگی؛ اعتلای منابع انسانی؛ کیفی‌سازی فعالیت‌ها، ارزیابی‌ها و سنجش اثربخشی؛ تربیت در متن تعلیم و تنوع در موقعیت‌های آموزشی عنوان کرد.

باقرزاده چرخش‌های تحول‌آفرین معاونت را در قالب تغییر از نگاه بخشی به نگاه فرابخشی، تغییر از نگاه ارزش‌گذاری به فعالیت مربیان و مشاوران به ارزشگذاری کمی و کیفی؛ تغییر از تربیت در حاشیه به تربیت در متن؛ تغییر از فعالیت‌های نقطه‌ای به فرایندی؛ تغییر نگاه از فعالیت حداقلی مربی به حداکثری؛ تغییر از نگاه تهدیدی به فضای مجازی به نگاه فرصت و موقعیتی به فضای مجازی؛ تغییر از تمرکز یادگیری در کلاس درس به تنوع‌بخشی و تغییر از برنامه‌ریزی ابلاغی به برنامه‌ریزی مشارکتی بیان کرد.

کانون‌های مدرسه‌ای یکی از چشم‌اندازهای سند تحول بنیادین هستند

عباس مهاجر مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز در این جلسه بعد از دریافت حکم خود، از اعتماد معاون پرورشی و فرهنگی تشکر کرد و گفت: ذیل سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی، برنامه تحولی را تنظیم کرده‌ایم که روح این برنامه‌ها سیاست‌های مقام عالی وزارت و معاون ایشان است.

وی افزود: مدل مفهومی این برنامه بحث امید و امیدآفرینی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و هویت ملی است.

مهاجر بیان کرد: در برنامه‌های اداره کل، ساماندهی فضاهای پرورشی اردوگاه‌ها و کانون‌ها را داریم در این جهت بنا داریم جریان آموزش را در فضایی اردویی به یک جریان در فضای تربیتی تبدیل کنیم؛ گام اول در تابستان و برگزاری سفرهای یک روزه بود که این امر در طول سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگی هنری افزود: محور دوم، بحث فرهنگی هنری است که تبلور برنامه‌ها اتفاق می‌افتد در این راستا باید جشنواره‌ها را فرآیندی برگزار کنیم. همچنین محور سوم نیز بحث سیاسی اجتماعی است که شورای دانش‌آموزی و تشکل‌ها را در این بخش داریم.

وی محور چهارم را گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: برنامه‌های مختلفی را در این باره برگزار خواهیم کرد این برنامه‌ها با مردمی سازی صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار