عباس مهاجر در نشست طرح تحولی کانون‌های فرهنگی تربیتی اعلام کرد؛

انتخاب ۴۴۰ کانون مدرسه پیشرو برای تحقق جایگاه مدرسه در چشم‌انداز سند تحول بنیادین

کانون‌های فرهنگی و تربیتی باید محل تربیتی برای کمک به شکل‌گیری ایده‌ها در مدارس باشند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش، اقدامات تحولی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی را در قالب ۶ محور سیاستگذاری، منابع انسانی، منابع مالی، فضا و محیط آرایی، طرح و برنامه، فناوری و هوشمندسازی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب 440 کانون مدرسه پیشرو برای تحقق جایگاه مدرسه در چشم‌انداز سند تحول بنیادین

عباس مهاجر در نشست طرح تحولی کانون‌های فرهنگی تربیتی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح این طرح اظهار داشت: از ابتدای توفیق خدمت بنده در این اداره‌کل، فعالیت‌ها و برنامه‌ها دسته‌بندی و به ۴ بخش اساسی تقسیم شد که فضاهای پرورشی با دو محور کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوگاه‌ها یکی از این همین بخش‌ها است.

وی افزود: در این بخش، برنامه‌ها را طراحی و چشم‌انداز را ترسیم کردیم و براساس سند تحول بنیادین چشم اندازی برای کانون‌های فرهنگی تربیتی درنظر گرفته شد.

مهاجر عنوان کرد: اکنون هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی در سراسر کشور داریم. در گام اول تعدادی از کانون‌های پیشران و فعال را انتخاب کردیم که در این گام، ۱۱۰ کانون انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه، به سیاست‌های مهم در کانون‌های فرهنگی و تربیتی امید فردا اشاره کرد و تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها را در این قالب دانست.

وی گفت: همچنین ۴۴۰ کانون مدرسه پیشرو برای تحقق مدرسه در افق چشم‌انداز سند تحول بنیادین به عنوان «مدرسه؛ کانون تربیت محله» انتخاب شده‌اند.

مهاجر اقدامات تحولی در کانون‌های فرهنگی تربیتی را در قالب ۶ محور سیاست‌گذاری، منابع انسانی، منابع مالی، فضا و محیط‌آرایی، طرح و برنامه، فناوری و هوشمندسازی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی باید محل تربیتی برای کمک به شکل‌گیری ایده‌ها در مدارس باشند چراکه کانون، تکرار مدرسه نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار