در دیدار عباس مهاجر با سرهنگ سیروس حسن‌زاده مطرح شد؛

وزارت آموزش و پرورش یکی از شرکای راهبردی پلیس راهور است

شوراهای دانش‌آموزی به عنوان نماد مسئولیت‌پذیری و قانون‌مداری، ظرفیت خوبی در حوزه همیاران پلیس دارند/ کانون‌های فرهنگی تربیتی به تریبون مسائل آموزش و‌ پرورش تبدیل می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و‌ پرورش پیشنهاد کرد شوراهای دانش‌آموزی سراسر کشور به عنوان نماد مسئولیت‌پذیری و قانون‌مداری پای کار آورده شوند تا در حوزه همیاران پلیس موثر باشند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
وزارت آموزش و پرورش یکی از شرکای راهبردی پلیس راهور است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، عباس مهاجر در دیدار با سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا و با اشاره به طرح همیاران پلیس اظهار کرد: برای اجرای مطلوب طرح همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک، در سنوات گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی افزود: سیاست کلی ما در اداره کل این است که برنامه‌ها مقطعی نباشند بلکه فرآیندی باشند زیرا تربیت حاصل یک کار فرآیندی است. پلیس نیز این امر را فرآیندی پیش برده است.

مهاجر بیان کرد: در این راستا پیوستگی بین آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف رخ داده است اما این ظرفیت وجود دارد که کار را گسترش دهیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع همیاران پلیس نمادی برای بخش‌های دیگر تربیتی است، باید الگوی جدیدی برای اجرای آن طراحی شود. ما در یک در بخش غیررسمی، برنامه‌ها را رویداد محور در کانون‌های سراسر کشور قرار دادیم و در فاز اول ۱۱۰ کانون فعال را از بین ۱۱۸۲ کانون انتخاب کردیم تا ظرفیت کارهای فرهنگی تربیتی را احیا کنند.

وی عنوان کرد: وسعت برنامه‌ها باید کشوری باشد تا بتوانیم ۱۱۰ کانون را به یک جریان تربیتی متصل کنیم همچنین باید برای انجام اقدامات خود، یک تقویم اجرایی داشته باشیم تا پیوستگی بین برنامه‌ها وجود داشته باشد.

مهاجر تاکید کرد: باید به مفاهیمی بالاتر از مفاهیم پرخطر یعنی قانون‌مداری و قانون‌پذیری فکر و این موضوعات را برای دانش‌آموزان در طرح همیاران پلیس مشخص کنیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در ادامه پیشنهاد کرد شوراهای دانش‌آموزی سراسر کشور به عنوان نماد مسئولیت‌پذیری و قانون‌مداری پای کار آورده شوند تا در این امر موثر باشند.

وی همچنین خبر داد: قصد داریم کانون‌های فرهنگی تربیتی را به تریبون مسائل آموزش و‌ پرورش تبدیل کنیم. باید اتاق فکری نیز تشکیل تا موضوعات ۱۱۰ کانون نیز در قالب همیاران پلیس مشخص شود.

یکی از شرکای راهبردی پلیس راهور، وزارت آموزش و پرورش است

سرهنگ سیروس حسن‌زاده سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه اظهار کرد: همه ما دست پرورده آموزش و پرورش هستیم و معلمان برای ما همیشه شخصیت‌های بزرگی هستند زیرا زحمات زیادی برای ما کشیدند.

وی افزود: یکی از شرکای راهبردی ما در حوزه فرهنگی اجتماعی آموزش و‌ پرورش است و پایه بیشتر برنامه‌های ما وزارت آموزش و پرورش خواهد بود‌.

وی بر ضرورت تشکیل یک اتاق فکر تاکید کرد و گفت: راهبرد برنامه‌ها باید مشخص و در این راستا الگوی جدیدی طراحی شود لذا لازم است از ظرفیت نخبگان فرهنگی در این حوزه و در اتاق فکر استفاده کنیم.

حسن زاده با اشاره به اجرای طرح طلایه داران فرهنگ ترافیک ادامه داد: این برنامه انشالله در ۱۸ مهرماه در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار