هیچ مدرسه‌ای در سیل اخیر تخریب نشده است

۵۶۹ مدرسه در ۱۱ استان براثر سیلاب اخیر دچار خساراتی شده‌اند که بازسازی آن‌ها با سرعت آغاز می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، برآورد مجموعه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده را ۱۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
هیچ مدرسه‌ای در سیل اخیر تخریب نشده است

میثم حاجی‌پور به ایسنا گفت: پس از بارش‌های شدید باران در روزهای گذشته و جاری شدن سیل و سیلاب در بسیاری از مناطق کشور، خساراتی هم به فضاهای آموزشی وارد شد.

وی افزود: پس از فروکش شدن باران‌های سیل‌آسا و حضور میدانی مهندسان ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها و بازدید از مدارسی که در مناطق مورد اشاره حضور داشتند، گزارش نهایی خسارات وارده به فضاهای آموزشی احصا شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه براساس گزارشات دریافتی، پس از وقوع سیل مشخص شد ۵۶۹ مدرسه براثر سیلاب اخیر دچار خساراتی شده‌اند گفت: سیل اخیر به فضاهای آموزشی ۱۱ استان کشور خساراتی از قبیل "تخریب دیوار محوطه"، "ورود گل و لای سیلاب به محوطه"، "ریزش نازک‌کاری سقف"، "خرابی پوشش بام" و "آسیب به برخی تجهیزات کلاسی" وارد کرده است.

حاجی‌پور تاکید کرد: نکته حائز اهمیت اینکه هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و خسارات وارده عمدتا ناشی از شدت فراوان بارش باران و ورود سیلاب به محوطه مدارس گزارش شده است.

وی برآورد مجموعه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را ۱۸۲ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده با مدیریت بحران و دستگاه‌های متولی بازسازی فضاهای آموزشی با سرعت آغاز می‌شود و در تلاش هستیم تا مهر ۱۴۰۱ مشکلی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار