کوثرشهرباف*

رسالت خبرنگاران در مدرسه عاشورا

عاشورا نه تنها مدرسه و مکتب برای تمام انسان‌های دنیا ‌بلکه بزرگ‌ترین دانشگاه جهان است که هر روز که خورشید بر ما می‌تابد درسی از آن را بر ما تجلی می‌کند، امروز درس رسالت پیام عاشورا از اولین ‌خبر‌نگاران تاریخ بشریت به ما خبرنگاران است و رسالت ما امروز آشکارتر از روز‌هایی است که پشت سر گذاشتیم.

کد مطلب: ۱۳۰۰۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رسالت خبرنگاران در مدرسه عاشورا

واقعه عاشورا و روز خبرنگار... با خود اندیشیدم که وجه مشترک این دو امسال چیست؟ اولین قطره‌ای از بارش فکری که به ذهنم چکید، تصویر حضور بانوی بزرگ زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) بود که با رشادت و شجاعت تمام، ظلم و عصیان بی‌سابقه تاریخ بشریت را بر‌ملا کردند، ظلمی که بر مظلوم‌ترین و پاک‌ترین سلاله انسانیت و بهترین مخلوقات خدا صورت گرفت و بزرگ‌ترین زخم دنیا را نه بر پیکر‌های مطهر شهدای کربلا که بر قلب‌ تمام موجودات و کائنات پدیدار ساخت. تلاقی این دو روز، تفهیم و تداعی رسالت بانو زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین راویان و خبر‌نگاران تاریخ از بزرگ‌ترین رویداد تاریخی است.

درست است که میکروفون یا دوربینی وجود نداشت تا تصاویر خونین روز عاشورا و مظلومیت امام‌ حسین (ع) و لب‌ خشکیده کوچک‌ترین سرباز سپاه ‌او، علی‌اصغر (ع) و اسیری زنان و دختران و کودکان، آن هم با پای برهنه روی زمین‌ داغ تا شام را به چشم و گوش دنیا برسانند، اما قدرت بیان پرشور و کلام تاثیرگذار آن‌ها بود که تا قرن‌ها تصاویری ماندگارتر از تصاویر دوربین در ذهن‌ها و حرارتی وصف‌ناپذیر و بی‌مانند در دل‌‌ها ایجاد کرد که هیچ گزارش خبری تاکنون مانند آن ماندگار‌تر و تاثیر‌گذار‌تر نیاورده و نخواهد آورد‌. آری امروز روز تجلی رسالت این دو خبرنگار به تمام مردم دنیا‌ و الگو‌برداری ما خبرنگاران از آن‌هاست تا بدانیم رسالت‌مان چیست و چه وقایعی را باید به چشم و گوش جهان برسانیم و ما خبر‌نگاران عهده‌دار رسالت رساندن پیام عاشورا هستیم. به امید آن روز که تیتر خبر‌ی همه خبر‌نگاران، خبر مسرت‌بخش ظهور منجی بشریت و منتقم آل محمد (ص) و تصاویر خبری، تصاویر گلباران ورود امام زمان (عج) باشد.

*دانش‌آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار