کارشناس حوزه فناوری:

بی‌سوادی در رسانه، خطرناک‌تر از بی‌سوادی در نوشتن است

بهارستان یک(پانا)- کارشناس حوزه فناوری در کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای در بهارستان یک، بی‌سوادی در رسانه را خطرناک‌تر از بی‌سوادی در نوشتن و خواندن دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۹۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بی‌سوادی در رسانه، خطرناک‌تر از بی‌سوادی در نوشتن است

کارگاه سواد رسانه به همت دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با حضور شاهرخ ابراهیمی کارشناس حوزه فناوری در سالن شهید درهم پور به جهت آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان اداری با فضای مجازی برگزار شد.

در این جلسه ابراهیمی سواد رسانه‌ای را به سه وجه اساسی تقسیم‌بندی کرد و گفت: وجه اول این فضا، ارتقای آگاهی نسبت به رژیم مصرف رسانه‌ای و یا به عبارت بهتر تعیین میزان و نحوه مصرف غذای رسانه‌ای از منابع رسانه‌ای گوناگون که در یک کلام، همان محتوای رسانه‌ها است؛ وجه دوم آن، آموزش مهارت‌های مطالعه یا تماشای انتقادی و وجه سوم تجزیه و تحلیل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رسانه‌ها است که در نگاه اول قابل مشاهده نیست.

وی در ادامه افزود: سواد رسانه‌اى در برگیرنده همه موارد ذکر شده و شامل تمام این توانایی‌های ویژه است، چرا که اگر خواندن بلد نباشیم، از رسانه‌های چاپی، مواردی دستگیر ما نمی‌شود و اگر در درک آداب بصری و روایی مشکل داشته باشیم، نمی‌توانیم از برنامه‌های تلویزیون یا فیلم‌ها، موضوعات زیادی را درک کنیم، و اگر نتوانیم از کامپیوتر استفاده کنیم، از آنچه به مرور زمان در این مهم‌ترین رسانه اینترنت رخ میدهد، بی‌خبر خواهیم ماند.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت سواد رسانه افزود: نداشتن سواد رسانه باعث می‌شود تا عامه مردم بدون تحقیق و با خواندن مطالب دروغ و فاقد از ارزش علمی تحت تاثیر قرار گرفته و عملا مورد سوءاستفاده افکار و رفتار صاحبان سیاست و کلاه برداران حرفه‌ای قرار گیرند.

وی در پایان تأکید کرد: در هرصورت می توان دریافت که در جوامع امروزی عملا بی‌سوادی در حوزه رسانه خطرناک‌تر از نداشتن سواد خواندن و نوشتن خواهد بود .

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار