سواد فضای مجازی، نیاز امروز جامعه

کرمان (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کرمان از برگزاری کارگاه آموزشی سواد فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سواد فضای مجازی، نیاز امروز جامعه

گاهی هنگام چک کردن خبر در سایت های خبری و یا شبکه های اجتماعی، با خبری عجیب و یا حتی نزدیک به واقعیت روبرو می شویم و بدون آن که از صحت خبر اطلاع داشته باشیم، آن را منتشر می کنیم. اما بعد از مدتی متوجه می شویم که آن خبر شایعه ای بیش نبوده است! این شگرد شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی است که برای جذب مخاطب دست به هر کاری بزنند.

سازمان دانش آموزی استان کرمان در خصوص ارتقا سواد فضای مجازی و سواد رسانه اقدام به برگزاری کلاس‌هایی در این خصوص کرده است. محمود رجبی پور رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان، برگزاری این کلاس‌ها را برای معاونین و مربیان پرورشی و مشاورین مدارس بسیار مهم ارزیابی کرده و گفت: با پیشرفت و نفوذ روزافزون اینترنت و شبکه های مجازی، این سواد از جایگاه مهمتری برخوردار شده و کاربرد گسترده تری پیدا کرده است.

رجبی پور گفت: سواد رسانه ای، این توانایی را به افراد می‌دهد که تشخیص دهند، کدام شبکه و رسانه، خبر را تحریف کرده و یا با مطالب کذب ادغام می‌کند. در جامعه امروز ما، یک شایعه می‌تواند سراسر کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن بپیماید و باعث بالا و پایین رفتن قیمت‌ها، کم و زیاد شدن منابع کشور و ایجاد تنش در فضای عمومی جامعه شود. شما به عنوان عضوی از این جامعه باید به سلاح سواد رسانه ای مجهز باشید، در غیر این صورت با شنیدن هر خبری ممکن است دچار هیجانات کاذب، سردرگمی و از کف دادن سررشته امور شوید.

وی در ادامه گفت: این دوره امروز دوشنبه 18 مهرماه با حضور معاونین و مربیان پرورشی و مشاورین نواحی یک و دو شهر کرمان در محل سازمان دانش آموزی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار