طراح یک سایت اینترنتی‌ در گفت‌وگو با پانا:

فضای اینترنت مسیری راحت و نامحدود برای موفق‌شدن است

کرج (پانا) - یک طراح سایت اینترنتی در شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد فضای اینترنت مسیری راحت و نامحدود برای موفق‌شدن است.

کد مطلب: ۱۳۰۵۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فضای اینترنت مسیری راحت و نامحدود برای موفق‌شدن است

محمدرضا زینی، طراح یکی از سایت های اینترنتی در گفت‌وگو با پانا گفت: «حدود پنج سال پیش مشغول کار بازاریابی یا همان ویزیتوری بودم. فکری به ذهنم رسید که می توانم در این زمینه مهارت‌های خوبی را کسب کنم.»

وی افزود: «برخورد گوناگون خریدارها و مشتری ها، فکری را در ذهن من ایجاد کرد. در این تصور بودم که با توجه به اینکه یک شرکت خودروسازی در هر شهر و منطقه بسیاری نمایندگی فروش لوازم یدکی، خودرو، گارانتی، تعویض قطعات، دارد ولی با این حال اکثر فروشنده ها از طریق سایت فروششان را انجام می دهند و کمتر از چند دقیقه فروش عجیب و قابل چشمگیری را رقم می‌زنند. تصمیم گرفتم طراحی سایت را یاد بگیرم و با این مثال که کاشت و کاشتن در نیامد شروع کردم و به تلاش کردن برای یادگیری از هر روشی از نظیر اینترنت، فضای مجازی، تمامی مرورگرها و برنامه ها شروع کردم، چون هزینه شهریه کلاس های آموزشی را نداشتم، فضای اینترنت تنها راه استفاده و آموزش من بود.»

زینی اضافه کرد: «پس از دیدن فیلم های زیادی شروع کردم به تولید یک سایت قطعات خودرو، در چند ماه اول همراه با شکست مواجه شدم و این شکست تجربه های بیشتری به من آموخت که باعث بالا رفتن سطح علمی من در این موضوع می شد و این نیز بارها و بارها برای من رقم می خورد و من هم مداوم در حال آزمون و خطا بودم و با مطالعه فراوان توانستم بعد از ۵ الی ۶ ماه یک سایتی را راه اندازی کنم که حتی در کشور رتبه بسیار خوبی رقم زد و مسئول مجموعه آنقدر فروشش بالا رفت که از من خواستند فروش سایت را ببندم، چرا که انبارهای مجموعه خالی از وسیله شدند در حین اینکه سایت به رتبه اول ایران در فروش قطعات یدکی خودرو رسید حتی بالاتر از پرچم دارانی از نظیر دیجی کالا و ادی کالا و...»

وی در ادامه صحبت های خود افزود: «زمانی که من شروع به طراحی این سایت کردم هیچ امیدی نداشتم و می دانستم یا موفق می شوم یا با شکست روبرو خواهم شد، اما با توکل به خدا این کار را به سرانجام رساندم چرا که اگر شما نیت خیر داشته باشید از شما حرکت و از خدا برکت است.»

این جوان موفق بیان کرد: «متاسفانه در این سال های اخیر یک بهانه دست جوانان ما آمده است که چرا شغلی برایشان فراهم نیست، شغل هست اما باید مدیریت کرد و از فرصت ها استفاده کرد و با تلاش، کوشش و بردباری به آن رسید. ایلان ماسک در یک جمله، حرف خوبی را بیان کرد. اگر کسی در این زمان بگوید چیزی را بلد نیستم و یا یاد نگرفته‌ام بهانه‌اش مورد قبول نیست چرا که یک دانشگاه رایگان با بستری بسیار زیاد و نامحدود به نام استاد اینترنت در اختیارمان قرار دارد و فقط به یک سرچ شما بستگی دارد.»

زینی در ادامه گفت: « اگر بخواهم ساده به شما بگویم نیاز نیست که شما از اول چرخ را اختراع کنید نیاز نیست که یک سایت را با تمام کدها و برنامه ها از اول برنامه نویسی و کدنویسی کنید که حتی دوره اینها هم گذشته است. بله، یک دوره ای در اوایل نیاز به این بود که کدنویسی انجام شود اما الان در حال حاضر نیاز به کدنویسی نداریم، افرادی ماه‌ها و سالها در تلاشند برای کدنویسی مدل های متفاوت سایت ها و وقت صرف می کنند اما شما می توانید بعضی وقت ها رایگان و یا با مقدار کمی هزینه از این خدمات استفاده کنید با یک هزارم وقت این کار شدنی است و روش طراحی سایت من هم بر همین مبنا است.»

این کارآفرین معتقد است: «یک سیستم مدیریت محتوایی به اسم وردپرس داریم وردپرس یکی از هدیه های این قرن به علاقه مندان و جوانان این رشته است. بیش از 60 درصد سایت‌های برتر جهان بر بستر وردپرس ساخته شده اند. خیلی از کمپانی های برتر دنیا نظیر پلی استیشن، بنز،والت دیزنی ،آمازون و از این قبیل سایت ها استفاده کرده‌اند زیرا امکانات به شدت زیاد، عالی، ارزان، سیستم رایگان و در نهایت سرعت و قدرت بسیار‌ زیادی دارد.»

وی در پایان یادآوری کرد: «چرا خیلی ها سراغ طراحی سایت نمی روند چون از دور سخت است، اما از نزدیک بسیار راحت و آسان است. هر چه تسلط شما بر این افزون ها بیشتر باشد، ایده هایتان بهتر، بیشتر و بازتر مطرح تر خواهند بود. هرچه مطالعه شما بیشتر باشد، دریایی از ایده ها را در ذهن خود خواهید داشت و این اولین گام برای یادگیری است و اما طراحی سایت یک لذت عجیب خلق کردن به انسان می‌دهد که نظیر آن فقط اختراع یک وسیله کارآمد است شما جوان ها با مطالعه کردن و تلاش کردن قطعا موفق خواهید شد به شرط اینکه دست از تلاش برندارید.»

دانش آموز خبرنگار: دانیال درفش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار