با هدف بصیرت افزایی دانش آموزان مطرح شد؛

درک درست از مکتب امام حسین (ع)، مقدمه ظهور امام زمان (عج) است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶، درک درست از مکتب امام حسین (ع) را، مقدمه ظهور امام زمان (عج) دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۷۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
درک درست از مکتب امام حسین (ع)، مقدمه ظهور امام زمان (عج)  است

حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در گفت و گو با پانا گفت: «ایام محرم برای تمامی مردم فارغ از سن، درس هایی آموزنده دارد. حرکت امام حسین (ع) از حج به سوی کربلا و اینکه سید الشهدا، حج تمتع انجام ندادند و حج عمره انجام دادند، نشان می دهد که قیام و به خصوص امر به معروف و نهی از منکر از بسیاری از دیگر دستورات دین اسلام هم مهم تر است.»

وی در ادامه افزود: «اینکه امام حسین (ع) برای قیام به همراه تمامی عزیزان خود رفتند و راهی کربلا شدند، نشان می دهد که در قیام هم حتی اگر لازم باشد، باید خانواده و عزیزان خود را همراه کنیم. یکی از مهمترین زمان های ایام محرم، شب تاسوعا هست. چون بزرگترین درس اجتماعی برای تمامی افراد هست که امام حسین(ع) فرمود: «اگر در بین کسانی که در کاروان هستند، کسی حق الناسی حتی به اندازه گندم دارد، برود آن حساب را پاک کند ولی در کاروان نماند.»

وی گفت: «متاسفانه ما در جامعه امروز اصل مهم رعایت حق الناس که از مهمترین اصول دین اسلام هست را فراموش کردیم. به عنوان ابتدایی ترین مثال به پارک کردن ماشین در مقابل پارکینگ دیگران اشاره می کنم که حتی یک دقیقه هم بدون رضایت صاحب پارکینگ، حق الناس هست یا ایجاد مزاحمت برای همسایه! امام حسین(ع) در شب تاسوعا نشان داد که حتی در امر جهاد هم که از مهمترین ارزش های دین اسلام هست، اگر حق الناسی به گردن داشته باشید، نمی توانید در لشکر اهل بیت(ع) باشید.»

ضیاء پور در ادامه با اشاره به حضرت قاسم (ع) گفت: «شهدای کربلا از افراد کودک تا مسن بودند و این نشان می دهد که قیام در راه خدا، محدودیت سنی نمی شناسد و ما می بینیم کسی مثل حضرت قاسم(ع) به چنان بصیرتی می رسد که شهادت در راه خدا را مانند نوشیدن ظرف عسل می داند. پس جوانان ما هم در این عصر باید در فعالیت های اجتماعی و جهاد در راه خدا، بصیرت کسب کنند، پر شور عمل کنند و حتی اگر لازم باشد مرگ در برابر دفاع از حق را مانند نوشیدن عسل و رسیدن به شهدا بدانند و در رکاب اهل بیت(ع) به خصوص امام زمان(عج) بمانند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در ادامه خاطر نشان کرد: «ما فعالان نظام تعلیم و تربیت باید درس های آموزنده قیام سید الشهدا (ع) را درک کنیم و آن را به دانش آموزان منتقل کنیم. اولین و آخرین و مهمترین درسی که می توان از قیام کربلا فهمید، همراهی با امام زمان (عج) است و در کنار او ایستادن، نه یک قدم جلوتر و یک قدم عقب تر از او! به دانش آموزان باید یاد بدهیم که اگر مانند مردم آن زمان دیر برسند و بصیرت نداشته باشند، جزء شهدای عاشورا نخواهند بود و اگر زود برسند از قافله رد می شوند. امام عصر ما امام زمان(عج) هست. حالا ما باید او را بشناسیم و در رکاب او باشیم تا مانند مردم کوفه و... از قیام امام حسین (ع) جا نمانیم.»

وی در ادامه با توصیه به مسئولان هیئت های مذهبی دانش آموزی گفت: «امروز ما باید از این ایام خوب استفاده کنیم و به مبارزه با جریان جنگ نرم بپردازیم. متاسفانه امروزه دشمنان ما در جامعه شبهه ایجاد می کنند. به عنوان مثال می گویند چند صده پیش چنین اتفاقی افتاده، حالا ما چرا باید عزاداری کنیم یا به عنوان مثال شاید متعصبانه بعضی از افراد برخورد کنند و اصل ایام محرم را صرفا به عزاداری محدود کنند و باعث شوند که مردم و به خصوص دانش آموزان که آینده سازان این سرزمین هستند، درک‌ درستی از اهمیت این ایام پیدا نکنند.»

ضیاء پور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای هیئت های مذهبی دانش آموزی گفت: «درک درست از مکتب امام حسین (ع)، مقدمه ظهور امام زمان (عج) است. از مسئولان هیئت های دانش آموزی می خواهم که در این ایام به بصیرت افزایی دانش آموزان بپردازند و با اقدام فرهنگی، شبهه زدایی از جامعه کنند. به دانش آموزان یاد بدهید که امام زمان (عج) را خوب بشناسند و روحیه مهدوی کسب کنند که اگر کسب نکنند، از قافله امام زمان (عج) مانند بسیاری از مردم در قیام امام حسین(ع) جا خواهند ماند.»

خبرنگار دانش آموز پانا؛ مجید سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار