مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) آمادگی برای مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج) است

شیروان (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حاشیه برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در شهرستان شیروان اظهار کرد پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) آمادگی برای مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج) است.

کد مطلب: ۱۴۰۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) آمادگی برای مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج) است

حجت الاسلام حمید رفیعی گفت: در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع)، دل‌ها به سمت و سوی آن حضرت سوق داده شده و هر عاشق دلباخته‌ای در سراسر جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی، اگر توفیق حضور فیزیکی در عراق را پیدا نکرده، با جان و دل و فکر و ذهن در عتبات عالیات به سر می‌برد.

وی در ادامه افزود: آنچه که در روایت‌های ما در دوران قبل از ظهور آمده است و همچنین طبق آیه مطرح در قرآن کریم، إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ، تغییر انفسی انسان است و خداوند تبارک و تعالی هم هیچ تغییری را برای هیچ قومی نخواهد دید الا اینکه خود آن قوم در خود تغییر انفسی ایجاد کنند، بنابراین ماجرای اربعین یک تغییر انفسی نفس به نفس و نفر به نفر نسبت به فضای اربعینی برای انسان‌ها است.

رفیعی، حضور تشکل‌ها و اثرگذاری مجموعه های مردمی را به عنوان تحقق حکمرانی مردم در ماجرای اربعین دانست و اظهار کرد: نمونه بارز حضور تشکل‌ها و مجموعه های مردمی را در عراق می‌بینیم و به تأسی از آن اتفاق، در ایران اسلامی، چه در ایام اربعین و چه در روزهای منتهی به پایان ماه صفر، در استان‌های همجوار خراسان رضوی، مواکبی در مسیر برای خدمت رسانی به زوار پیاده حضرت علی بن موسی الرضا (ع) طراحی و برنامه ریزی شده و تک تک این‌ها، درس و عبرتی برای آمادگی در دوران ظهور است و همچنین به تبعیت از این اتفاق‌ها، بتوانیم مقدمات و در حقیقت خدمت رسانی به مردم را در خودمان ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی نیز گفت: الحمدلله حرکت ارزشمند پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در ۱۶ مکان از شهرستان‌های استان در دو نوبت صبح و عصر انجام شد و مردم به عنوان دلدادگان به اباعبدالله الحسین(ع) یک کار بسیار زیبایی را رقم زدند تا محبتی را که خداوند متعال در قلب همه قرار داده است، قطعاً روز به روز نسبت به اهل بیت (ع) مضاعف و افزون تر خواهد شد.

ناصر هدایتی با اشاره به اینکه در مسیر جاماندگان اربعین حسینی(ع) ۱۱۵ موکب در سطح استان توسط خود مردم برپا شده است، افزود: سعی بر این بوده تا تشکل‌های مردمی پای کار بیایند و خودجوش کارهای زیبایی را انجام بد‌هند و اگرچه این موکب ها نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر شده، اما امیدواریم و انتظار داریم که ان شاء الله سال به سال هم رشد پیدا کنند.

وی همچنین از برپایی موکب هایی توسط فرهنگیان ارجمند و دانش آموزان عزیز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیطنت‌هایی که دشمنان انجام می دهند، هیچ موقع موفق نبوده و همیشه مأیوس شده اند و امسال هم وقتی این تجمع و این جمعیت را ببینند باز هم مأیوس خواهند شد. خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که مردم پای کار آمده و تک تک این‌ عزیزان، سربازان همین نظام هستند و ما هم به نوبه خود و به عنوان یک سرباز کوچک در مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان و در شهرستان‌ها، تمهید مقدمات شده تا با همه تشکل‌های مردمی که بازوی اداره تبلیغات اسلامی هستند ما هم خدمتگزار آنان بوده تا بتوانیم برنامه های خوبی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی در پایان گفت: زیارت اربعین در تمام شهرستان‌های استان خوانده شده و این هم یک کار بسیار زیبایی است که به هر حال آن‌هایی که نتوانسته و توفیق پیدا نکرده اند به زیارت حرم حضرت سیدالشهدا (ع) بروند، در اینجا توانسته اند ارادت خود را به محضر آن حضرت (ع) ابراز کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان نیز گفت: برپایی موکب ها در اجتماع و همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) از حرم مطهر حضرت نقی الهادی علیه السلام تا امامزاده واجب التعظیم حمزه رضا (ع) با مشارکت برخی از نهادها، ارگان‌ها، هیأت های مذهبی و اهالی ۲۲ روستای شیروان برنامه ریزی و اجرا شده است تا آن حس حال اربعینی که در عراق رقم خورده و همچنین گوشه‌ای از محبت به امام حسین علیه السلام را با تمام وجود در محضر مبارک مردم باصفای این شهرستان نشان داده و به ارمغان بیاورند.

محمد معلم با بیان تقدیر و تشکر از حضور یکایک مردم شهرستان افزود: الحمدلله امسال استقبال خیلی خوب و زیبا بود و بیش از ۳۰۰۰ نفر در این آیین حضور داشتند و در مرقد مطهر امامزاده حمزه الرضا علیه السلام نیز با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام حسین تکمیلی امام جمعه محترم شیروان، سخنرانی حجج اسلام حمید رفیعی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و علی اکبر صفری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی و مدیحه ‌سرایی به پایان خواهد رسید.

رئیس شورای هیئات مذهبی و عضو شورای اسلامی شهر شیروان نیز گفت: امسال جاماندگان اربعین حسینی (ع) حرکت خیلی زیبایی را انجام دادند که هیچ سالی شاید به این عظمت جمعیت نبوده است.

محمد محمدزاده قانعی افزود: در مسیر پیاده روی حرم تا حرم از آستان مقدس حضرت نقی الهادی علیه السلام تا آستان مقدس حضرت حمزه الرضا (ع) و جاده شهید حاجیلو ۱۴ موکب برنامه پذیرایی و خدمت رسانی به زائرین عزیز را انجام دادند.

لازم به یادآوری است که این ۱۴ موکب به نیت ۱۴ معصوم (ع) و با همکاری اداره های تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شورای اسلامی شهر و شهرداری، اتاق اصناف، فراجا (موکب شهدای فراجا)، کانون مداحان، شورای هیئات مذهبی، جمعی از خیرین، کشاورزان، خودروهای شخصی و ... در مسیر پیاده روی از آستان مقدس امام زاده نقی الهادی(ع) تا آستان مقدس امام زاده حمزه رضا (ع) برپا و با انجام واکس صلواتی و همچنین توزیع آب سرد، چای، آش، فطیر و انواع دمنوش های گیاهی و میوه از جاماندگان اربعین حسینی (ع) پذیرایی کردند.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار