مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

تشکیل اتاق‌های بازی به تنهایی کافی نیست

اسلامشهر(پانا)- مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر تشکیل اتاق‌های بازی را به تنهایی کافی ندانست و بهره گیری خلاقیت معلمان با وسایل آموزشی را در القا دروس و نکات یادگیری ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۵۶۱۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

صادق موسی‌پور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در جلسه مدیران مدارس ابتدایی، با تأکید بر جایگاه خطیر مدیران در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: مدیران مدارس با مسئولیت‌های گسترده‌ شکلی، حقوقی و حقیقی مواجه‌اند که نقش اساسی در تربیت نسل آینده ایران ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت ویژه مقطع ابتدایی در ساختار آموزشی کشور، این دوره را پایه‌گذار شخصیت، اعتقادات و رفتار دانش‌آموزان دانست و افزود: در این مرحله، شخصیت اصلی دانش‌آموز شکل می‌گیرد و هرگونه کاستی در آموزش ابتدایی، آثار بلندمدتی در آینده تحصیلی و اجتماعی فرد و جامعه خواهد داشت.

موسی‌پور در ادامه با بیان اینکه شیوه‌های سنتی آموزش دیگر کارایی لازم را ندارند، عنوان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های جدید، ضروری است که از این ظرفیت‌ها برای بهره‌مندی از روش‌های نوین آموزشی استفاده کنیم. گروه‌های آموزشی نیز باید نقش پررنگ‌تری در توانمندسازی معلمان ایفا کرده و کارگاه‌های آموزشی مؤثر در سطح مدارس برگزار کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر همچنین بر خلاقیت در آموزش تأکید کرد و گفت: صرف تشکیل اتاق بازی کافی نیست. نتیجه مطلوب زمانی حاصل می‌شود که معلمان با خلاقیت و استفاده از ابزارهای ساده و در دسترس، مفاهیم را به بهترین شکل ممکن به دانش‌آموز منتقل کنند.

موسی‌پور ، پرورش روحیه مشارکت و کار گروهی را از ارکان مهم تربیتی دانست و بیان کرد: «موزش مشارکتی، موجب ارتقاء روحیه تعاون و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان می‌شود و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در آینده جلوگیری می‌کند.

وی در بخشی از سخنان خود به اهمیت فضای فیزیکی مدارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: توجه به ظاهر و محیط مدرسه می‌تواند نقش بسزایی در افزایش انگیزه و نشاط دانش‌آموزان داشته باشد. اگر حال دانش‌آموز در مدرسه خوب باشد، این حال خوب به جامعه نیز منتقل می‌شود.

در خصوص عدالت آموزشی، موسی‌پور تأکید کرد: یکی از اساسی‌ترین شعارهای آموزش و پرورش، تحقق عدالت آموزشی است؛ به این معنا که همه دانش‌آموزان، فارغ از منطقه جغرافیایی، باید به آموزش با کیفیت و امکانات برابر دسترسی داشته باشند.

وی تعامل سازنده میان مدیران و اداره آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: مدیران باید با نگاه کارشناسانه و روحیه مشارکتی، در جهت حل مشکلات مدارس و تقویت کیفیت آموزشی قدم بردارند. همفکری، گفت‌وگو و مشورت با یکدیگر، راه رسیدن به اهداف بلند تربیتی است.

در پایان، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر از مدیران مدارس خواست تا در اجرای برنامه‌ها، صرفاً مجری دستورات نباشند، بلکه با تفکر انتقادی و تصمیم‌گیری آگاهانه، در مسیر تربیت دانش‌آموزان نمونه گام بردارند.

خبرنگار : دانش آموز رها علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار