وزیر آموزش و پرورش:

نظام آموزش و پرورش باید مردمی شود

در ‌‌ایام محرم، مدارس باید با هیات‌های دارای مجوز همکاری کنند و فضای حیاط خود را برای برپایی هیات‌ها در اختیار قرار دهند

گلبهار (‌پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان کرد نظام آموزش و پرورش باید مردمی شود اما نباید فشار زحمات بر دوش مردم باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نظام آموزش و پرورش باید مردمی شود

یوسف نوری، در ادامه سفرهای استانی خود‌، در شهرستان گلبهار از توابع خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه، برای تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش که ۱۰ سال در انتظار بودند، توسط دولت مردمی تخصیص داده شد.

وی در ادامه افزود: همانطور که در هیات‌های ما، مردم بدون در نظر گرفتن مباحث مادی پای کار می‌آیند و هرکسی بخشی از کارها را در دست می‌گیرد، نظام آموزش و پرورش هم باید مردمی شود، اما نباید فشار زحمات بر دوش مردم باشد.

وزیر آموزش و پرورش با توجه به بازدیدی که از مدارس گلبهار داشت بیان کرد: شهرستان گلبهار با کمک آموزش و پرورش و شرکت‌های عمرانی و نهاد‌های موثر این شهرستان، اقدام به ساخت مدارس و فضاهای آموزشی با سواد بصری و معماری زیبا و دلنشین کرده است، این مدارس و فضاهای آموزشی، تبدیل به مکانی اجتماع‌محور و کانونی برای تربیت محله می‌شود.

وی همچنین تشریح کرد‌: این شهرستان با توجه به روند رشد جمعیت ممکن است نگرانی‌هایی را ایجاد کند، اما نگرانی اصلی ما این است که برای این موضوع آینده‌نگری نداشته باشیم و از همین امروز برای آن تلاش نکنیم. در بحث نیروی انسانی هم در حال تلاش هستیم تا با توجه به اینکه هنوز تعداد بازنشستگان ما بیشتر از ورودی‌های ما است، نقطه‌ای را ایجاد کنیم که کمبود معلم در کلاس درس نداشته باشیم.

یوسف نوری در پایان تصریح کرد: در این دوران کرونا حیاط مدارس ما بهترین مکان برای اجرای مراسمات است. در همین ایام عزاداری حسینی و فرارسیدن محرم، مدارس باید با هیات‌های دارای مجوز همکاری کنند و فضای حیاط خود را برای برپایی هیئات در اختیار قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار