وزیر آموزش و پرورش در آئین امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه مطرح کرد؛

محرومیت‌زدایی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خوب طرح احسان دانش

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: طرح احسان دانش اقدام مؤثری در حوزه عدالت آموزشی خواهد بود و اهتمام آموزش و پرورش در این زمینه ستودنی است

تهران (پانا) - آئین تبادل تفاهم‌نامه چهارجانبه وزارت آموزش و پرورش با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، دانشگاه صنعتی شیراز و کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
محرومیت‌زدایی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خوب طرح احسان دانش

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز در راستای رسیدگی به دانش آموزان مناطق محروم، آئین تبادل تفاهم‌نامه چهارجانبه وزارت آموزش و پرورش با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دانشگاه صنعتی شیراز، کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع «اجرا و پشتیبانی طرح احسان دانش» و با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش؛ حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور؛ نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛ علویان مهر، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز و خواجه‌نوری، مدیر عوامل کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار و این تفاهم‌نامه به امضای نمایندگان چهار دستگاه رسید.

بر اساس این تفاهم نامه؛ اجرای عدالت آموزشی، اهتمام جدی به مشارکت در آموزش و پرورش، پوشش بیش از 200 هزار دانش‌آموز در مناطق محروم، اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش و پایش و به‌روزآوری تجهیزات از اهداف این تفاهم‌نامه است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این آئین با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، اظهار کرد: مهمترین رکن حکمرانی شایسته هر نظام، اقامه عدل است لذا بخشی از آن نصیب برابر آموزشی است.

وی افزود: در تحول بنیادین به جای حوزه های ستادی باید مدارس را هدف قرار دهیم نوری گفت: طرح احسان دانش از طرح هایی است که ظرفیت خوبی برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار دارد.

نوری ادامه داد: محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار یکی از اهداف اصلی دولت مردمی است و سفرهای استانی نیز در همین راستا صورت می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در زیست بوم جدید تلاش خواهیم کرد از طریق فضای مجازی عدالت آموزشی را محقق سازیم.

اقدام مؤثری در حوزه عدالت آموزشی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در این آئین اظهار کرد: بحث عدالت یک موضوع محوری است که همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است.

سیدمحمد حسینی با اشاره به تأکید بنیانگذار انقلاب بر این موضوع گفت: اجرای این طرح می‌تواند به کاهش شکاف طبقاتی و رفع اختلاف سطوح آموزشی کمک کند.

وی ادامه داد: این اقدام را به فال نیک می‌گیریم و مطمئن هستیم این اقدام مؤثری در حوزه عدالت آموزشی خواهد بود. لذا اهتمام آموزش و پرورش در این زمینه ستودنی است.

همچنین حجت‌الاسلام میر لوحی عضو هیأت امنا دانشگاه امام صادق(ع) در این آئین اظهار کرد: عدالت از شعارهای اصلی انقلاب است که در تحقق آن نباید تعلل کنیم.

رئیس هیات مدیره موسسه امام هادی(ع) افزود: تأسیس مدارس اسلامی در داخل و خارج از کشور باهدف پوشش دانش‌آموزان کم‌برخوردار در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار