مدیر آموزش و پرورش کاشمر:

اختصاص 15.5 میلیارد تومان برای پروژه‌های آموزشی کاشمر

کاشمر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر از اختصاص ۱۵/۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در کاشمر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 15.5 میلیارد تومان برای پروژه‌های آموزشی کاشمر

سعید تاج محمدی در دومین نشست خبری با خبرنگاران ترشیز گفت: حوزه تعلیم و تربیت، اساساً حوزه فعالیت‌های فرهنگی است و آثار، فعالیت ها و اقدامات در این حوزه مطمئناً زود بازده نیست، اما اداره آموزش و پرورش به عنوان ستاد تعلیم و تربیت مجموعه ای از فعالیت ها را دارد که در سال های متمادی‌ به مرور زمان به دستگاه عمرانی، آموزشی، سیاسی و... تبدیل می شده ولی تلاش کردیم که این نهاد را به حوزه تربیتی و فرهنگی برگردانیم و انتظارات از این دستگاه در حوزه تعلیم و تربیت باشد.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه سند تحول بنیادین یکی از اولویت های ما در طی سه ماه گذشته بود، تصریح کرد: مدیران و معلمان فعالیت های خود را باید با سند تحول بنیادین مطابقت دهند و این سند باید در آموزش و پرورش شهرستان کاشمر مبنای تمام اقدامات قرار گیرد.

وی افزود: عدالت تربیتی یکی دیگر از اولویت هایی است که به دنبال محقق شدن آن در آموزش و پرورش شهرستان هستیم و گام برداشتن در حوزه عدالت تربیتی سخت است، زیرا ما با فرزندان مردم روبرو هستیم و برخورد عادلانه در این حوزه بسیار سخت است، ولی در حوزه گفتمان سازی توانستیم عدالت تربیتی را در مدارس نهادینه کنیم.

تاج محمدی اذعان کرد: برنامه محوری یکی از نکات اصلی در حوزه آموزش و پرورش است که این برنامه محوری یکی از تاکیدات ما به مدیران مدارس و معاونان آموزش و پرورش است که بایستی بتوانیم در هر حوزه ای حتی کارهای خدماتی با برنامه وارد شویم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۸ پروژه در دست‌ ساخت است، گفت: تعهد خیرین در ۶ پروژه به اتمام رسیده است و به اداره آموزش‌ و پرورش تحویل دادند تا از محل اعتبارات نوسازی مدارس تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیر اداره آموزش و پرورش افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در چند ماه اخیر رخ داد این بود که ۱۵.۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت که از این میزان اعتبار ۸ میلیارد تومان جهت تکمیل مدرسه خانی، ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت طبقه سوم مدرسه فرازمند و ۷ میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش آموزی اختصاص پیدا کرد و به دنبال افزایش این میزان اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان تجهیزات برای تجهیز هنرستان های شهرستان جذب شد که توانستیم یک دستگاه CNC برای هنرستان علم و صنعت شهرستان جذب کنیم و این کمک بزرگی برای تقویت صنعت و اشتغال خواهد بود، اظهار کرد: اعتبارات حوزه آموزش و پرورش بسیار اندک است و بودجه های اختصاص داده شده باید در محل تخصیص خود هزینه شود.

بهره‌برداری از استخر دانش‌آموزی تا پاییز امسال

وی در پایان اضافه کرد: به دنبال این هستیم که استخر دانش آموزی را به مهر برسانیم ولی اگر به هر دلیلی کار تعطیل شود پیش بینی ما این است که استخر را در فصل پاییز به بهره‌برداری برسانیم.

کسب ٢٠٠ مقام استانی و کشوری توسط دانش آموزان کاشمر


در ادامه این نشست، سعید آخرتی از فعالیت چند ماه حوزه پرورشی و تربیت‌ بدنی اداره آموزش‌ و پرورش کاشمر، گفت: اجرای سرود سلام فرمانده، برگزاری اردوی نشاط معنوی برای دانش آموزان، همایش عفاف و حجاب، برگزاری اجلاسیه دانش آموزی در جهت بررسی مشکلات سال تحصیلی گذشته دانش آموزان، همایش عهد با امام زمان، گلبانگ آدینه برای حضور دانش آموزان در نماز جمعه، همچنین در ایام عید غدیر مراسمات متنوعی برای دانش آموزان برپا شد و هم اکنون در این روزهای محرم دو هیئت دانش آموزی پسران و دختران و یک هیئت برای فرهنگیان در حال اجراء است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش کاشمر در رابطه با کلاس های اوقات و فراغت دانش آموزان در امسال اظهار کرد: هفت پایگاه اصلی اوقات فراغت در سطح شهرستان که شامل کانون های فرهنگی و تربیتی لقمان و عاطفه، سه دارالقرآن و دو مجموعه ورزشی هستند که در ٢ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اوقات فراغت تعطیل بود، اما امسال استقبال چشمگیری از این کلاس‌ها شده است.

آخرتی بابیان اینکه در حال حاضر ٢ هزار و ٨۵٠ دانش‌آموز دختر و پسر در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان کاشمری در طرح پرسش مهر ریاست جمهوری، جشنواره‌های فرهنگی و هنری، قرآن، عترت و نماز و نوجوان سالم موفق به کسب بیش از ٢٠٠ مقام استانی و کشوری شدند.

مدرسه خاص در کاشمر نیست


همچنین معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش کاشمر تأکید کرد: در این مدت برای انجام کارهای بخش حوزه ابتدایی تنها با یک کلمه، با عنوان اجرای عدالت پیش رفتیم اگر عدالت آموزشی به صورت دقیق اجراء نشود باعث ایجاد هرج‌ و مرج و تنش در جامعه می‌شود، وقتی مدارس و کلاس‌ها به آرامش برسند به معنای واقعی، عدالت شده است.

گل محمدی گفت: بنده معتقدم که مدرسه خاص در شهرستان نداریم و اگر چه تاکنون در حوزه سازماندهی نیروها، بهترین دبیران برای تدریس به این مدارس دعوت می‌شدند، اما بر اساس تصمیم گرفته‌شده و در راستای عدالت آموزشی سازمان‌دهی نیروها حول این مهم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول و خاص آموزش‌وپرورش توجه به پایه اول است، تصریح کرد: با شناسایی همکاران توانمند و برگزاری جلسه آنان را متقاعد کردن بدون در نظر گرفتن رتبه‌بندی در کلاس‌هایی حاضر شوند که به حضورشان بیشتر نیاز است و در سال تحصیلی جدید تمامی مدارس سطح شهرستان یک معلم توانمند برای کلاس اول خواهند‌ داشت و همچنین تمامی مدارس برای ما خاص است، بنابراین اگر قرار است اتفاق خاصی در یک مدرسه ایجاد شود باید تمامی مدارس را شامل شود.

این نشست خبری با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاونین این اداره و همچنین جمعی از اصحاب‌ رسانه در محل تالار فرهنگیان برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار