رئیس کمیسیون ورزش و سلامت دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور:

نقش مدارس  در قدرت و افول جوامع انسانی بسیار مهم  است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون ورزش و سلامت دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور معتقد است آسیب‌های اجتماعی، یکی از مشکلات بزرگ جوامع است که می‌تواند نیروی انسانی یک جامعه را دچار انحطاط کند و مسیر حذف آنان از جوامع انسانی و اجتماعی را فراهم سازد. اما در این میان مدارس نقش مهمی در قدرت و افول جوامع انسانی دارند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدارس  در قدرت و افول جوامع انسانی بسیار مهم  است

ایلیا کابلی؛ رئیس کمیسیون ورزش و سلامت دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در گفت‌وگو با پانا گفت: «امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از پیامدهای تربیت و پرورش در جوامع انسانی، به اصلی ترین خاستگاه آن یعنی نظام تعلیم و تربیت آسیب بسیاری زده است.»

وی با بیان این مهم که آسیب های اجتماعی در پشت کلاس های ما کمین کرده‌اند، افزود: «این آسیب ها در پی مغفور ماندن پرورش، در سایه آموزش، دانش آموزان را مورد هدف قرار می دهد و زندگی شان را مختل می کند.»

وی ادامه داد: «اعتیاد، پرخاشگری، نزاع و افسردگی و دیگر موارد، آسیب های اجتماعی، دانش آموزان را به پرتگاه بلندی کشانده که درگیری با هر کدام از آنها باعث کنار رفتن دانش آموزان از جوامع انسانی و اجتماعی می شود‌.»

کابلی در ادامه این هشدار گفت: «در جنگ افکار، دانش آموزان هدف دشمن هستند. تطهیر کردن ذهن های آلوده از ویروس های غربی کار ساده ای نیست و می بایست قبل از درمان به فکر پیشگیری از آلوده شدن ها باشیم.»

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی کشور راهکار خود را اینگونه بیان کرد: «در مدارس که سنگر نخست این جنگ هستند، می توانیم سیاست گذاری ها را از حافظه محوری، به مهارت محوری تغییر دهیم و سیستم را بر مبنای استعداد و توانایی دانش آموزان قرار دهیم نه صرفا کتب و ارزشیابی هایی که در پی یکسان سازی و تک بعدی کردن است و اینگونه می توانیم پیروزی های هرچند کوچک را به دست آوریم.»

وی تأکید کرد: «در گام اول، نظام آموزشی می‌بایست قبل از اهمیت به کنکور به اهمیت سلامت روان بپردازد. همچنین نگاه کامل روی درس خواندن نباشد و استعداد های دیگر دانش آموز مورد توجه قرار گیرد چرا که شاید در زمینه های دیگر بتواند افتخار آفرین تر باشد و تمام استعداد ها باید در مدرسه مقدس واقع شوند.»

کابلی گفت: «برای داشتن جامعه ای توانمند، به انسان های توانمند نیاز داریم. کسانی که انسانیت و مهربانی را والاتر از کسب نمره بدانند. با اصلاح هر چند جزئی در نظام آموزش و پرورش، جامعه تقریباً ساختاری عاری از آسیب های اجتماعی خواهد داشت.»

دانش‌آموز خبرنگار پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار