مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹:

پروژه مهر نماد فعالیت‌های اثربخش در نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 شهر تهران پروژه مهر را نماد تمام فعالیت‌های اثربخش آموزش و پرورش دانست و بر فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر نماد فعالیت‌های اثربخش در نظام تعلیم و تربیت است

رضا رحیم پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 9، در نشست کمیته پروژه مهر منطقه 9 که با حضور معاون آموزش متوسطه و جمعی از روسای ادارات و کارشناسان ادارت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، بر ضرورت برنامه ریزی بهتر همه کمیته ها و فراهم سازی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب و باشکوه مدارس در اول مهر تاکید کرد.

رحیم پور، تامین نیروی انسانی لازم، احصای نیازمندی ها در تمامی زمینه ها و شاخص ها، داشتن دقت و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان مدارس را، از وظایف مهم معاونت ها، کارشناسان، دبیران و اعضاء کارگروه های شش گانه پروژه مهر در منطقه و مدیران مدارس برشمرد و تصریح کرد: در پروژه مهر باید توزیع عادلانه نیروی انسانی و امکانات و ایجاد فضای آموزشی مناسب در مدارس کم برخوردار و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعت های موظفی تمامی نیروهای شاغل مد نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به جایگاه حساس و سنگر خطیر مدرسه در جامعه و آموزش و پرورش، بر نقش محوری مدرسه تاکید کرد و پیرامون ساماندهی نیروی انسانی در مدرسه گفت: در مقوله ساماندهی نیروی انسانی، مدرسه اولویت اول منطقه خواهد بود. تا جایی که می شود باید از همکار شاغل در اداره برای تکمیل نیروی انسانی در مدرسه استفاده کرد. حتی اگر اداره بدون کارشناس بماند، مدرسه نباید در نیروی انسانی کمبود داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹ در ادامه به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و لزوم توجه بیشتر به این سند مهم اشاره کرد و گفت: لازمه ایجاد این تحول در همه بخش‌ها و لایه‌های آموزش و پرورش، داشتن حس تحول و تحول گرایی، روحیه تعاون، همدلی و جهادی است.

رحیم پور با برشمردن مهمترین اهداف اجرای این سند افزود: افزایش بهره وری انسانی، تربیت نسل های مومن و انقلابی، ارتقا و توسعه جایگاه تعلیم و تربیت و نیز ارتقای نظام آموزشی با تکیه بر توانمندی‌ های داخلی و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی از جمله این اهداف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت چندین نکته در عرصه مدیریتی تاکید کرد و گفت: مسئولیت پذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری، قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه های اساسی برای مدیریت موفق است که باید این ویژگی ها سرلوحه کار مدیران، کارکنان اداره و همکاران مدارس قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار