آغاز خرید تضمینی گندم در ۴۴ مرکز استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل از آغاز خرید تضمینی محصول گندم در ۴۴ مرکز خریداین استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز خرید تضمینی گندم در ۴۴ مرکز استان اردبیل

علی نوبخت، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل گفت: این ۴۴ مرکز شامل مراکز خرید ملکی، سیلو‌های بخش خصوصی و مباشر جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده شده است.
وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۵۲ هزار هکتار گندم آبی و ۲۲۲ هزار هکتار گندم دیم در استان زیر کشت رفته و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته است، افزود: گندم تولیدی کشاورزان با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید هر کیلو به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هرکیلو مبلغ یک هزار تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
نوبخت تاکید کرد: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و محصول انبار شده به نفع دولت مصادره و صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال نیز به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی بلافاصله بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان گفت: کشاورزانی که محصولات گندم و کلزا را تحویل مراکز خرید بدهند اطلاعات خود را در پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.
نوبخت از کشاورزان این استان خواست از برداشت زودهنگام محصولات به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری کنند و در زمان‌های اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار