افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل از افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در استان اردبیل

علی نوبخت، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل با اعلام این خبر گفت: تا اول شهریور بالغ بر ۲۲۰ هزار تن گندم به ارزش ۲هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان خریداری شده است که یک هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

وی افزود: بهای گندم خریداری شده کشاورزان از سه محل هدفمندی یارانه، بودجه و شرکت خدمات بازرگانی قابل پرداخت است که در استان اردبیل از این سه محل در مجموع ۷۵۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان با اشاره به فعالیت ۴۲ مرکز خرید گندم در استان گفت: این مراکز شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی و مباشر جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل است که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده شده است.

نوبخت یادآور شد: در سال زراعی جاری ۵۲ هزار هکتار گندم آبی و ۲۲۲ هزار هکتار گندم دیم در استان زیر کشت رفته و پیش‌بینی می‌شود. امسال ۱۳۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.

وی افزود: گندم تولیدی کشاورزان با 4 درصد افت مفید و 1 درصد افت غیرمفید هر کیلو به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر کیلو مبلغ 1 هزار تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت می شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان درباره خرید کلزا از کشاورزان هم گفت: امسال 4 هزار ۴۱۰ تن کلزا به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان خریداری شده که همه آنها به حساب کلزا کاران استان پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار