برداشت ۴۲۰ هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل خبر داد امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۲۰ هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شود.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برداشت ۴۲۰ هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل

علی نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل با اعلام این خبر افزود: تاکنون ۱۳۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مناطق مختلف استان اردبیل خریداری شده که ارزش گندم خریداری شده بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: عمده مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و همچنان روند پرداخت ادامه دارد که در ۲ هفته اخیر با تأخیر رخ داده، تلاش بر این است تا هر چه سریع‌تر مابقی مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، امسال پیش‌بینی می‌کنیم ۴۲۰ هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل برداشت شود که بخش عظیمی از این برداشت در شمال استان با انجام رسیده و عملیات خرید تا آخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

نوبخت ادامه داد: از اواسط خردادماه کار خرید گندم را در قالب ۴۴ مرکز آغاز کردیم که تاکنون در شمال استان بخش عظیمی از خریدها انجام شده و کار برداشت محصول در مناطق مرکزی و جنوبی این استان ادامه دارد.

وی بیان کرد: شهرستان اردبیل که ۱۵ درصد گندم تولیدی استان را تحویل سیلوها می‌دهد به همت کشاورزان کار برداشت ادامه دارد و ما سعی می‌کنیم گندم خریداری شده را با کیفیت مناسب در انبارها و سیلوها نگهداری کرده تا به تدریج تحویل کارخانه‌های آرد شود.

به گفته نوبخت، هیچ مشکلی در ذخیره‌سازی و تأمین به موقع گندم مورد نیاز کارخانه‌های آرد در استان وجود ندارد و ما تلاشمان بر این است تا شرایط مطلوبی را در فرآیند خرید گندم شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: کشاورزان نباید نگران پرداخت بهای گندم تحویلی به مراکز خرید باشند چرا که به تدریج و با اولویت ارائه گندم به مراکز خرید و سیلوها پرداخت مطالبات گندم‌کاران به صورت کشوری در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در ادامه گفت: پرداخت به صورت متمرکز و از طریق بانک‌های عامل انجام می‌شود و انتظار می‌رود که با صبر و حوصله کشاورزان در ۲، سه هفته آینده به صورت کامل و به روز پرداختی گندم‌کاران را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار