مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

آموزش و پرورش خاستگاه سرمایه‌های نهفته است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی؛ آموزش و پرورش را خاستگاه سرمایه‌های نهفته‌ای دانست که استفاده از آنها هنر مدیریتی خاص می‌خواهد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش خاستگاه سرمایه‌های نهفته است

علیرضا صیادی در دیدار فرهنگیان به مناسبت هفته معلم با امام جمعه تبریز گفت: مهم بودن نقش آموزش و پرورش و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از مواردی است که امام جمعه تبریز همیشه به آنها اشاره کرده است و شنیدن عطر فرهنگی و اهداف آموزشی از زبان این مقام مسئول به ما دلگرمی می دهد تا راه ایشان را ادامه دهیم.

وی ضمن تقدیر از خدمات مدیر کل پیشین آموزش و پرورش ادامه داد: با تلاش این عزیزان، کارهای ماندگار و خوبی انجام شده و اهدافی محقق شده است که ما نیز به این دستاوردها ارج نهاده و این اهداف را دنبال خواهیم کرد و در نتیجه به صورت واقع بینانه و بدون هیجان کارها را ادامه داده و نکات ضعف و امکانها و فرصت ها را مسئله یابی می کنیم و به حل مسائل و چاره جویی در مورد این موارد اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت سرمایه های اجتماعی این سازمان گفت: در آموزش و پرورش سرمایه های نهفته زیادی وجود دارد که استفاده از آنها هنر مدیریتی خاص می خواهد. آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با 43هزارو 500 نفر پرسنل خود سرمایه انسانی بزرگی را در خود جای داده است که باید در کنار آن به نیازهای مختلفی که برای این پرسنل وجود دارد توجه شود.

وی افزود: یکی از این نیازها کسری نیرو در آموزش و پرورش است. در این مورد هرچقدر آمار ما به حقیقت نزدیک باشد به بهره‌وری آموزش و پرورش کمک خواهد کرد. در استان حدود ۸ هزار و ۷۰۰ مدرسه در حال فعالیت هستند که نباید گزارش غلطی از وجود معلم در آنها وجود داشته باشد. ارائه آمار غلط در مورد نیروی انسانی باعث مشکلات زیادی خواهد شد.

صیادی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز پیش بینی نیروی انسانی در آموزش و پرورش آسان است. اگر از اداره ثبت احوال در این مورد کمک بگیریم، خواهیم دید که برای ۵ سال آینده هم می توان پیش بینی کرد که چند معلم در آموزش و پرورش نیاز داریم و دانشگاه فرهنگیان باید برای چه تعداد تربیت معلم برنامه داشته باشد. معلمان خرید خدمات در مناطق محروم و برای مقاطع ابتدایی بیشتر تدریس می‌کنند که این با وجود عدم تخصص آنها درست نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: اگر عدم مدیریت منابع انسانی و تجهیزات وجود داشته باشد مشکلات بیشتر خواهد شد. مدیریت امکانات و منابع مدارس و تجهیزات را معنی دار می کنیم. کمبود تجهیزات در مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش قابل مدیریت و پیش‌بینی است.

وی افزود: در مسائل آموزشی اولویت های ویژه داریم. در کیفیت آموزشی گزارش درستی در دسترس نیست زیرا کاهش توان علمی دانش آموزان بعد از بیماری کرونا محسوس است و کرونا تنبلی را به ارمغان آورد. معلم و مدارس به توجه ویژه نیاز دارند. دوره های ضمن خدمت برای مدیران و معلمان برگزار می شود و در ادامه جذب صحیح معلم با مهارت معلمی، از طریق دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش را به سازمانی موفق تبدیل می کند.

صیادی با اشاره به اینکه برای هر منطقه در استان بستری برای مبارزه با آسیب های اجتماعی آماده می‌کنیم گفت: در مسائل تربیتی اگر حوزه‌های علمیه بتوانند آسیب‌شناسی داشته باشند ما را در این راه یاری خواهند کرد. استفاده از نیروهای جوان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در این راستا مورد توجه ما هم قرار خواهد گرفت. حفظ وحدت جلوه خوبی از آموزش و پرورش در اذهان مردم به وجودخواهد آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار