روایت دانش‌آموزان روزه‌اولی استان سمنان از روزه‌داری

سمنان (پانا) - دانش‌آموزان روزه اولی سمنانی که در ماه مبارک رمضان امسال، برای اولین بار روزه دار هستند، در گفت و گو با پانا از شور و حال روزه‌داری خود همزمان با بازگشایی مدارس می گویند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت دانش‌آموزان روزه‌اولی استان سمنان از روزه‌داری

بحران کرونا کلاس‌های مدارس را به تعطیلی کشاند و در اکثر مناطق کشور، کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شد؛ اما امسال با ابلاغ ستاد ملی کرونا، بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین اجرا شد. این بازگشایی با آغاز ماه مبارک رمضان همزمان و باعث شد دانش‌آموزان از شوق حضور خود در کلاس‌های درس بگویند.

امیرحسین صادقی، دانش‌آموز دیگر روزه اولی است که درباره روزه داری در ماه مبارک رمضان به پانا گفت: بعد از دو سال و نیم آموزش مجازی، مدارس بازگشایی شد و این بازگشایی همزمان با آغاز ماه رمضان است. تجربه اولین روزه که با حضوری شدن مدارس همراه شده، خیلی برای من لذت بخش است.

وی، آموزش حضوری را نسبت به آموزش مجازی موثر دانست و افزود: بازگشایی مدارس هیچ تداخلی در روزه گیری ندارد؛ زیرا ما با آمدن به مدرسه، سرگرم درس و گفتگو با دانش آموزان و معلمان شده و متوجه گذر زمان نمی‌شویم.

این دانش آموز پایه نهم با اشاره به توصیه های مادرش افزود: مادرم همیشه به من یادآوری می کند که ماه رمضان فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست؛ بلکه در طول روزهای این ماه باید به این فکر کنیم که چگونه با روزه گرفتن انسان بهتری شویم، مثلا باید زبان خود را از گناه های غیبت و دروغ و تهمت زدن به دیگران پاک نگه داریم و با چند ساعت گرسنگی، بیشتر بتوانیم افراد فقیر را که خیلی وقت ها گرسنه می مانند، درک کنیم.

صادقی با بیان اینکه این ماه بعنوان خجسته‌ ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته شده و از این ماه بعنوان ماه میهمانی خدا نیز نامبرده می شود، گفت: من روزه را دوست دارم؛ چرا که روزه باعث سلامتی بدن ما می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار