عباس مهاجر خبر داد

ارائه خدمات فرهنگی هنری متنوع برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ۲ ماموریت مهم و اصلی این اداره کل را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات فرهنگی هنری متنوع برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

عباس مهاجر در نشست تخصصی روسای ادارات فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی استان های سراسر کشور ضمن تشکر از زحمات بی وقفه روسای ادارات فرهنگی هنری در استان ها اظهار کرد: خرسندم که توفیق خدمت در عرصه فرهنگ و هنر را دارم، خوشحال هستم همکاران خوبی دارم زیرا بنا داریم به کمک شما کارهای تحولی بسیاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه صحنه فرهنگ و هنر بسیار مهم است افزود: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ آن چیزی است که حاضر هستم جان خود را فدای آن کنم. در کنار فرهنگ ابزار هنر قرار می گیرد که اثرات جاودانی دارد.

مهاجر ادامه داد: فرهنگ ایرانی اسلامی دستاورد خون شهیدان است که باید آن را ارج نهیم.

وی ماموریت اداره کل را در دو شاخه اصلی تفکیک کرد و گفت: ارائه خدمات فرهنگی هنری متفاوت و متنوع و ایجاد بستر مناسب برای اوقات فراغت دانش آموزان ماموریت اصلی ماست. این خدمات باید نوآورانه و جذاب باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دومین ماموریت ما این است که دانش آموزان مستعد حرکت در بستر فرهنگ و هنر را شناسایی، استعدادهای آنان را نیز کشف کنیم و آنان را توانمند کنیم.

مهاجر بیان کرد: تحقق این دو ماموریت نیازمند ۳ راهبرد مهم است که باید سرلوحه کار باشد؛ داشتن تفکر سیستمی یکی از این راهبردهاست. باید تفکر جزیره ای را کنار بگذاریم. باید از تفکر مقطعی به سمت تفکر فرایندی برویم و برای انجام هر کار فرهنگی باید یک داشت و کاشت داشته باشیم. راهبرد سوم این است که تلاش کنیم فرهنگ و هنر را در متن تعلیم و تربیت و در کلاس ها حاضر و ناظر کنیم.

وی همچنین از زحمات آقای رمضانی مدیرکل سابق فرهنگی هنری نیز تشکر کرد و درباره فعالیت های تابستانه افزود: تابستان سال تحصیلی پرورشی است لذا فرصت مغتمی است که باید کارهایی را در این باره انجام دهیم؛ هماهنگی درون و برون دستگاهی و برنامه ریزی فعالیت های ستاد اهمیت دارد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: راهبردها و استراتژی اداره کل تحت عنوان بسته فرهنگی هنری امید فردا به زودی به استان ها ارسال می شود تا ذیل آن فعالیت های تابستانه را انجام دهیم.

مهاجر ادامه داد: بحث تشکل‌ های دانش آموزی مهم است که باید فعالیت ها در این زمینه مشخص شود در موضوعات جشنواره ها نیز بحث تجمیع را خواهیم داشت که با نگاه شبکه سازی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: شوراهای دانش آموزی نقش اساسی در جامعه دارند که برای نقش حداکثری دانش آموزان موثر هستند. انجمن های شوراها و کانون ها باید پیوند بخورند تا هم افرایی صورت بگیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اساسنامه اردوها و اردوگاه ها و راهاندازی سامانه اردویی کار خوبی است درباره اردوها باید نگاه بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشیم؛ باید مولدسازی اقتصادی وجود داشته باشد و اردوهای یک روزه را در نگاه کوتاه مدت دنبال کنیم.

مهاجر ادامه داد: درباره کانون های تربیتی نیز باید فعالیت های خوبی انجام شود که تاکنون نیز اتفاق افتاده است. مهارت آموزی در کانون ها مهم است که باید بستر آن نیز فراهم شود. یکی از بسترهای این امر داشتن مربی و نیروی انسانی زبده است.

وی افزود: باشگاه توانمندسازی ویژه برای مربیان راه اندازی خواهد شد که مشکلات کانون ها نیز حل می شود.

گفتنی است در این نشست برخی از روسای ادارت کل فرهنگی هنری استان ها به بیان نکاتی درباره فعالیت های مختلف این اداره کل پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار