برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان اعلام شد

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش پیرامون جزئیات فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان اعلام شد

عباس مهاجر در اولین کمیسیون فعالیت های تابستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در تربیت و یادگیری تعطیلی نداریم و در اسلام بر تنوع و تکثر یادگیری و تربیت تاکید شده است اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور وزیر آموزش و پرورش بر حضور دانش آموزان در فضاهای تربیتی است که این امر مسئولیت ما را در مقابل برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان سنگین تر می کند.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و معلم افزود: مصوبه شورای عالی و تاکید سند تحول بنیادین بر جدی گرفتن فعالیت های تابستانه است با رویکرد اینکه پایگاه های تابستانی تکرار مدرسه نباشد.

راه‌اندازی ۳۰ هزار پایگاه تابستانه و جذب ۴.۵ میلیون دانش‌آمور

مهاجر اشاره کرد: اقدامات مهمی با ارسال و ابلاغ بخشنامه و تشکیل دبیرخانه فعالیت های تابستانی صورت خواهد گرفت؛ پیش بینی امسال ما راه اندازی ۳۰ هزار پایگاه تابستانه و جذب ۴.۵ میلیون دانش آموز است.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با اعلام اینکه آیین افتتاحیه پایگاه های تابستانی ۵ تیرماه خواهد بود ادامه داد: ۸ تا ۱۰ هفته فعالیت پایگاه ها خواهد بود و زمان فعالیت پایگاه ها در مدارس ۶ ساعت و در مراکز دارالقرآن ها و کانون های فرهنگی تربیتی از صبح تا عصر خواهد بود.

وی با تاکید براینکه باید تمام مراحل تشکیل پایگاه ها و ثبت نام در پایگاه ها مشخص باشد به تقویم اجرایی فعالیت های تابستانی اشاره کرد و گفت: پیش بینی کردیم ۲۰ خرداد زمان ثبت نام در پایگاه های تابستانی باشد و تا ۴ تیرماه ادامه داشته باشد و پایگاه ها از ۴ تیرماه به مدت ۸ هفته تا مردادماه فعال می شوند.

مهاجر ۵ محور برنامه های اوقات فراغت را شرح داد و با اشاره به آمار دانش آموزان جذب شده از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ اضافه کرد: پیش بینی ما در تابستان امسال پوشش یک سوم دانش آموزان است.

به گزارش پانا، در جلسه امروز نمایندگان مختلف سازمان ها و ادارات آموزش و پرورش همچنین نمایندگان تشکل های دانش آموزی به بیان برنامه ها و فعالیت های خود در ایام تابستان ۱۴۰۱ پرداختند.

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته مقام‌ معلم گفت: در کنار فعالیت های تشکل های دانش آموزی بعد از ۲ سال تابستان امسال شرایط کرونا اجازه برگزاری برنامه های حضوری را فراهم می کند.

متناسب سازی فعالیت‌های تابستانه

وی افزود: بسترها و زیرساخت های این امر باید مهیا باشد و این امر در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد. متناسب سازی فعالیت ها، نحوه و ارائه آنان نیز اهمیت دارد که باید به آنان توجه شود.

وحید عظیمی معاون فرهنگی اتحادیه نیز برگزاری مسابقه کتابخوانی، فعالیت هیات های انصارالمهدی، فعالیت های قرآنی، راه اندازی یک پویش ویژه عید غدیر، اردوهای تخصصی طلایه داران و اردوی به سمت قله ها را از جمله برنامه های اتحادیه در تابستان اعلام کرد.

نماینده معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه اهم فعالیت های این معاونت را شرح داد و آنان را در قالب برگزاری مسابقات ورزشی، راه اندازی کانون های ورزشی، استفاده اولیا و دانش آموزان از ۷۵۰ مجموعه ورزشی و برگزاری مسابقات فرهنگیان برشمرد.

نماینده اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برنامه توانمندسازی دانش آموزی در سامانه همگام طراحی شده است که دانش آموز می تواند با ورود به سامانه همگام از محتواهای موجود در این سامانه استفاده کند.

نماینده سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از فعالیت های این سازمان برای دانش آموزان استثنایی گفت که در حال انجام است.

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی نیز بیان کرد: فصل جدیدی برای فعالیت های پرورشی با حضور دکتر باقرزاده و همکارانشان رقم خواهد خورد؛ این حضور نوید این موضوع را می دهد که فعالیت های پرورشی و مهارتی در کنار فعالیت های آموزشی باشد.

ارتقای فعالیت‌های مهارتی

وی افزود: تمرکز بر حوزه آموزش، کیفی سازی حوزه پرورشی و ارتقای فعالیت های مهارتی، تعلیم و تربیت تمدن نوین اسلامی را رقم خواهد زد.

باستان اشاره کرد: در بحث شعار سال، کارهایی طراحی شده است؛ فرهنگ سازی برای تولید کالای داخلی در قالب برپایی نمایشگاه «ما می توانیم» ویژه هفته بسیج دانش آموزی، برگزاری پویش همکلاسی مهربان برای تامین لوازم التحریر دانش آموزان و مهارت افزایی از جمله این فعالیت هاست.

برگزاری اردوهای راهیان نور در تابستان

وی برنامه های تابستانی سازمان بسیج را عنوان و اظهار کرد: برگزاری یاوران ولایت، اردوهای جهادی سازندگی، لیگ علمی پایا، اردوی راهیان نور، برگزاری مسابقات فوتسال از جمله فعالیت های تابستانی سازمان بسیج دانش آموزی است.

نماینده مدارس خارج از کشور نیز آموزش زبان فارسی، هنر و نشاط سازی محیط مدرسه را از جمله فعالیت ها و برنامه های اینگونه مدارس عنوان کرد.

نماینده معاونت ابتدایی آموزش و پرورش نیز بیان کرد: هدف ما تربیت دانش آموز و انسانی در تراز سند تحول است. بهترین ایام تابستان است که باید برای دانش آموزان متناسب با تناسب سنی برنامه ریزی خوبی صورت گیرد.

تثبیت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان

وی افزود: برنامه تثبیت یادگیری ویژه دوران‌ کرونا فعالیتی است که یادگیری دانش آموزان را تقویت می کند و تعمیق می بخشد. این برنامه از سوی معاونت ابتدایی انجام می شود.

نماینده سازمان جوانان هلال احمر نیز در ادامه جلسه با ارائه چند پیشنهاد بر مهارت آموزی و کارورزی دانش آموزان تاکید کرد.

نماینده سازمان دانش آموزی نیز در ادامه جلسه گفت: فعالیت های تشکل های دانش آموزی باید همسو باهم باشد ما نیاز به دانش آموز انقلابی و در تراز ولایت داریم.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی را درحال اجرا دارد باید به دانش آموزان نقش دهیم.

نماینده معاونت متوسطه نیز تاکید کرد: طرح ایران مهارت در معاونت متوسطه برگزار می شود؛ باید به بحث مهارت آموزی و مهارت شغلی توجه ویژه ای شود. این طرح ۴۷۴ استاندارد دارد که حالت برون سپاری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار