عباس مهاجر تشریح کرد؛

۳ راهبرد مهم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش به بیان راهبردهای اصلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۳ راهبرد مهم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری

عباس مهاجر در جلسه ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: در بین تمام کارهایی که انجام می دهیم می طلبد که برای این موضوع و امام خمینی (ره) وقت بگذاریم و حق این مرد بزرگ را ادا کنیم.

وی افزود: باید در هر برنامه فرهنگی هنری ۳ راهبرد داشته باشیم؛ یک دبیرخانه دائمی برای موضوع سالگرد ارتحال امام تشکیل دهیم، در کار فرهنگی سیستمی کار کنیم و هم افزایی داشته باشیم، کارهای فرهنگی باید در متن تعلیم و تربیت برود.

به گزارش پانا، اعضای حاضر در این جلسه به بیان نکات مورد نظر خود پرداختند؛ زهرا پناهی روا مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: جلسه امروز یک جلسه هم افزایی است که در حوزه پرورشی برگزار شده است.

وی افزود: روح ملکوتی حضرت امام ناظر به کارهای ماست و باید برای ۱۵ میلیون دانش آموز و فرهنگیان برنامه شایسته ای برگزار کنیم؛ اکنون ۵۰۰ هزار زن فرهنگی داریم لذا باید برنامه های بزرگداشت ارتحال حضرت امام را با توجه به هجمه دشمن، بسیار معنوی برگزار کنیم.

پناهی روا بیان کرد: لازم است برای این امر جریان سازی کنیم؛ در بخش زنان و دختران فرهنگی‌ می توانیم برنامه های خوبی را در این زمینه پیش بینی کنیم.

رمضانعلی نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: یکی از برنامه های مهم اتحادیه در این باره تجمع دانش آموزان در حرم امام است برنامه ای در حرم امام خواهیم داشت تا جهاد تبیین را پایه گذاری کنیم.

پروازی از اداره کل شاهد و ایثارگران نیز بیان کرد: حضرت امام بر روی اندیشه ها و افکار تمام مردم ایران تاثیرگذار بوده اند؛ ما همه مدیون این بزرگمرد هستیم.

وی افزود: ۱۳۵۰ مدرسه شاهد پیشانی تمام مدارس شاهد هستند و قطعا حضورشان در برنامه ها می تواند موثر باشد. ارتحال حضرت امام در زمانی است که دانش آموز در مدرسه نیست باید بتوان در این فضا نیز کار مثبتی انجام دهیم.

میرزامحمدی از اداره کل قرآن، عترت و نماز افزود: حضرت امام بر گردن جامعه حق دارند با توجه به تعطیلی مدارس و برگزاری امتحانات در روز ارتحال، وظیفه داریم اندیشه های امام را در طول سال تحصیلی گسترش دهیم.

وی افزود: برای امسال برگزاری محافل قرآنی، برگزاری مراسم هیات های مذهبی دانش آموزی، تهیه و تولید محتوای الکترونیکی با محوریت سیره امام و برگزاری نشست های مجازی را درنظر گرفتیم.

نماینده سازمان مدارس غیردولتی نیز بر اجرای برنامه ها برای قشر نوجوان و جوان تاکید کرد و ادامه داد: در مدارس غیردولتی از روحانیون دعوت می کنیم تا اندیشه های امام را برای دانش آموزان تبیین کنند.

نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: ماموریت کانون غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ۶ تا ۱۶ ساله است. پویش های ملی ادبی و هنری به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام راه اندازی خواهیم کرد.

نماینده سازمان دانش آموزی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته در شبکه شاد پویش های دانش آموزی و مسابقاتی را داشتیم امسال نیز برنامه فرزندان روح الله را در ۱۳ خردادماه برگزار خواهیم کرد و در خدمت دانش آموزان پیشتاز و سایر دانش آموزان هستیم.

وی افزود: سازمان دانش آموزی محتواهایی را تولید کرده و این محتواها از ۱۰ خردادماه در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

نقوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: سیره امام را برای نوجوانان تبیین کنیم و امام را آنان معرفی کنیم. هویت انقلاب اسلامی باید برای دانش آموزان بازگو شود.

نماینده سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: اخلاق و منش حضرت امام از ذهن ها پاک نمی شود؛ در گروه دانش آموزان استثنایی باید فعالیت ها متناسب سازی شود لذا برنامه ها در قالب تولید محتوا، داستان های صوتی و تصویری و راه اندازی پویش ها خواهد بود.

نماینده معاونت ابتدایی در ادامه به بیان برنامه ها در این زمینه پرداخت و تاکید کرد در این باره کنار معاونت پرورشی و فرهنگی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار