آموزش نظامی وطرح شهید بهنام درمدارس منطقه ۱۵ برگزار شد

تهران(پانا)- درس آمادگی دفاعی، یک آموزش حضوری جذاب و پر محتوا است که هم از بعد آموزشی می‌شود به آن  نگاه کرد و هم از بعد فرهنگی؛ و در جهت بازگشت نشاط و شادابی به مدارس می‌تواند بسیار اثر گذار باشد و همچنین حضوری بودن این آموزش؛ باعث هیجان مضاعف  در دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش نظامی وطرح شهید بهنام درمدارس منطقه ۱۵ برگزار شد

زهرا سروی، مدیر دبیرستان علامه قزوینی در گفت وگو با پانا بیان کرد: یکی از همکاری های سند تحول آموزش و پرورش استفاده ازظرفیت های محلی برای آموزش دانش آموزان است؛ طرح شهید بهنام هم یکی ازآن ظرفیت هاست که فرصتی بوده که دراختیارمدارس قرارداده شده که ما با همکاری همدیگر در طرح شهید بهنام مسجد محل؛ تصمیم گرفتیم که خواهران بسیجی رادعوت کنیم تاآموزش عملی درس آمادگی دفاعی را بعداز دوسال سخت؛ انجام دهند.

دبیران آموزشی آمادگی دفاعی بخشایش و بیگلری؛ دانش آموزان پایه نهم را به دو دسته و در دو تایم زمانی مختلف تقسیم کردند و با همکاری همدیگر آموزش نظامی در سالن آمفی تئاتر مدرسه با تدریس خواهران بسیجی انجام شد.

پانیذ قلی پوریان، مدرس عملی آمادگی دفاعی گفت: کلاس آموزشی امروز در بابت نظام جمع راضی بودم ولی خب اگر در محیط باز درحیاط مدرسه این آموزش انجام می شد خیلی هیجان انگیزتر بود و اینکه اگر تعداد سلاح ها بیشتر بود هر دانش آموزی می توانست اسلحه را به دست بگیرد و تمام آموزش هایی که دیده بود را عملی انجام دهد و شاید هیجان و یادگیری بیشتر و بالاتر بود و در صورت امکان شلیک می کردند، ولی باز خدا را شکر آموزش به صورت حضوری برگزار شد و دانش آموزان از نزدیک آموزش نظامی لازم را تجربه کردند.

درادامه عطیه خسروآبادی گفت: درس نظام جمع آمادگی دفاعی یک آموزش حضوری جذاب و پر محتوایی بود که به نظرم قابل تحسین بود هم از بعد آموزشی می شود به آن نگاه کرد و هم از بعد فرهنگی؛ واقعا هم کار خیلی سختی هست و هم که کار بی نظیری جهت نشاط و شادابی انجام شد و حضوری بودن این آموزش؛ باعث هیجان مضاعف در دانش آموزان شد.

از طرفی اسلحه دست گرفتن واقعا کار بسیار سختی هست و یاد گرفتنش نیاز به مهارت بالا، نظم و دقت زیادی دارد و من خیلی از این آموزش های نظامی لذت بردم و علاقه مند شدم که در فرصت مناسب این کار رو به صورت حرفه ای انجام بدهم.

زینب رحمتی دانش آموز پایه نهم گفت: سپاسگزار کادر مدرسه هستیم که برنامه ای بی نظیر برای ما تدارک دیدند و برای اولین بار تجربه ی اسلحه گرفتن را در دست هایمان لمس کردیم؛ تجربه ی انداختن تیر در خشاب آموزش حضوری بسیار شوق انگیز بود که با حضور دانش اموزان شور و شوق به یادگیری درس نیز بیشتر می شود. در پایان از عواملی که با علاقه و شوق بدون هیچ چشم داشتی به ما آموزش می دهند و با روی خوش به تمام سوال های ما جواب دادند؛ بسیار سپاسگزارم.

در ادامه یگانه ایلخانی افزود: آموزش نظامی خیلی عالی بود و واقعا علاقه مان را برای شرکت در کار های همانند آن جلب کرده است ، خصوصا اینکه به شکل حضوری بود و همه چیز را از نزدیک می دیدیم و سوالاتمان را به صورت چهره به چهره می پرسیدیم و جواب می گرفتیم؛ خصوصا قسمت توضیح اسلحه ها و انواع آنها به نظر من شگفت انگیز بود.

* خبرنگار دانش آموز؛ هلیا آدینه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار