در پژوهش‌سرای ابن سینا منطقه۱۵ تهران محقق شد

تلاش مالزی برای الگوبرداری و همکاری با ایران جهت ارتقا و تبادل دانش در صنعت نانوتکنولوژی

تهران (پانا) - گروهی از مدیران و متخصصان رشته نانو فناوری کشور مالزی، از پژوهش‌سرای ابن سینا واقع در آموزش و پرورش منطقه ۱۵ جهت تبلیغ، ترویج و تولید محصولات حوزه نانو و همچنین تحقیق برای تجاری سازی این صنعت و الگوبرداری از دانش  ایرانی؛ ضمن بازدید به تعامل و همکاری با این مجموعه پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش مالزی برای الگوبرداری و همکاری با ایران جهت ارتقا و تبادل دانش در صنعت نانوتکنولوژی

هیآتی متشکل از شش نفر از کشور مالزی و از زیر مجموعه های وزارت فناوری و تکنولوژی که در حوزه نانو و در زمینه تجاری سازی، تولید محصول، تبلیغ و ترویج محصولات مربوطه فعالیت دارند جهت بازدید و الگو برداری در پژوهش سرای ابن سینا حضور یافتند.

مطلب غفاری؛ مدیر آموزش وپرورش منطقه۱۵، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار کرد: پژوهش سرای ابن سینا یکی از قطب های علمی کشور است که نقش بسیار پر رنگ و مهمی در روند پژوهش و تحقیقات دانش آموزی دارد.

وی افزود: پژوهش؛ کوششی برای یافتن بهترین راهکار و راهی برای گسترش مرزهای دانش وگشودن افق‌های تازه برای آیندگان است. البته در این مسیر انتظار می رود که بتوانیم در آینده تعامل بیشتری با کشورهای مسلمان و جامعه مسلمین به طور متقابل و به زبان قرآنی و عربی با هم داشته باشیم.
زهرا نیازی؛ مسئول پژوهش سرا نیز درخصوص رسالت اصلی پژوهش سرا، توضیح چگونگی کارهای انجام شده، آموزش شیوه صحیح تحقیق و پژوهش به دانش آموزان و ایجاد روحیه همکاری تیمی در کنار تحقیق و پژوهش توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

وی سپس بیان کرد: این پژوهش سرا امکان حضور و فعالیت دانش آموزان ۸ تا ۱۸ سال را با توجه به علاقمندی و نیازسنجی خود این عزیزان، دارد و ما در تلاشیم تا آینده روشن و بهتری را برای دانش آموزان بسازیم‌. ممکن است برخی از فعالیت های دانش آموزان کم ثمر و یا از ارزش علمی پائین تری برخوردار باشد و به مقام و رتبه ای منجر نشود، ولی در عمل آنها نحوه کار کردن با دستگاه های نانو را یاد می گیرند و کسب تجربه کرده و به نوعی مسیر زندگی‌شان و استعدادهای نهفته خود را کشف می کنند.

لینا؛ یکی از نمایندگان کشور مالزی گفت: خیلی خوشحالم که به ایران دعوت شدم، ما از مرکز نانو تکنولوژی مالزی در این پژوهش سرا حضور پیدا کردیم و هدف ما بازدید و بهره گیری از تجربیات و دانش کشورهای هم پیمان بوده که با توجه به پیشرفت و توانایی های بسیار بالا و فعالیت های چشمگیر ایران در حوضه نانو، با الگوبرداری از این پژوهش سرا ما در تلاشیم تا مراکز نانوی مالزی را توسعه دهیم.

وی افزود: خیلی خوب است که دانش آموزان از سنین پایین با این موضوعات آشنا می شوند و کار با دستگاه های نانو را یاد می گیرند. در مالزی یک دانش آموز زیر ۱۸ سال، آگاهی بسیار اندکی از نانو دارد و همچنین در کشور ما به دانش آموزان زیر ۱۸سال در این زمینه توجه چندانی نمی شود و بیشتر توجه ها به سطح دانشجویان در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا است.

سپس حافظ؛ مدیر عامل شرکت برحاد، یکی از شرکت های وسایل نانو فناوری در مالزی، گفت: شرکت برحاد زیر نظر مجموعه امور وزارت علوم است و ما به فکر توسعه نانو برای تجاری سازی بوده و در جستجوی کشورهای خوب و توانمند برای همکاری هستیم و ایران یکی از آن کشور هاست که مشتاق مشارکت با شرکت و کارخانه های نانو تکنولوژی آنها هستیم.

در ادامه اسماعیل یکی از اساتید این گروه گفت: هشت کشور و گروه در زمینه صنعت نانو به صورت رسمی توافقات اولیه ای بین آنها صورت گرفته که عبارتند از: مالزی، ترکیه، ایران، بنگلادش، مصر، اندونزی، نیجریه و... که ما یک گروه ۲۴ نفره از کشورهای فوق هستیم که با سفر به این کشورهای نامبرده و بازدید از مجموعه های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه صنعت نانو از موضوعات و کارها و فعالیت های این مجموعه ها ایده گرفته و الگوبرداری می کنیم.
شایان ذکر است: در این بازدید مسئول پژوهش سرای اداره کل شهر تهران و مشاور مدیرکل، هیآت شش نفره کشور مالزی را جهت بازدید همراهی کردند.

دانش آموز خبرنگار: محدثه امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار