ایثار یعنی کاری را بدون چشمداشت برای فرد یا جامعه انجام دادن

تهران(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، «ایثار» و «فداکاری»را کار بدون چشم‌داشت و انتظار خواند که از بهترین اعمال در هر جامعه ای است و در دیدگاه تمامی انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ایثار یعنی کاری را بدون چشمداشت برای فرد یا جامعه انجام دادن

سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با پانا گفت: ایثار و فداکاری همواره جزء بهترین اعمال در هر جامعه بوده و در دیدگاه تمامی انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد، روایات و احادیث زیادی از معصومین علیهم‌السلام وارد شده که ارزش ایثار را در دید مردمان نمایان ساخته از جمله حضرت علی(ع) فرمودند: ایثار و از خود گذشتگی بالاترین درجه ایمان است.

وی افزود: بیش از این جا دارد از شهید سلیمانی صحبت شود. راه سلیمانی راه عزت، افتخار و سربلندی است چون سالار شهیدان پرچم آن را بلند کرد و ما بچه شیعه‌ها مفتخر هستیم راه حسین (ع) را ادامه می‌دهیم و توسط وی پرچم ایشان را نگه داشتیم. اما باید ببینیم شهدا چگونه عمل کردند و ارزش‌های آنها چه بود و چرا معیارهای معنوی را بر مادی ترجیح دادند. باید این سبک و روش را انتخاب کنیم. کربلا روزی برای شهدای ما هدف بود اما نه هدف نهایی و قدس نیز امروز هدف میانی و اوسط است. هدف اصلی ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی در پایان با تاکید براینکه به امید خدا ما به سبک خودمان انتقام خواهیم گرفت و نه به سبک جنایتکاران عالم، افزود: ما کسانی هستیم که پدر و مادرانمان از طفولیت اسامی ائمه را به ما آموختند و از بچگی آرزو داریم در رکاب امام زمان (عج) شهید شویم، ما چنین ملتی هستیم اما آنها ما را نمی‌شناسند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار