معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرتهران عنوان کرد:
جلسات تدوین بسته ترمیمی پساکرونا در معاونت ابتدایی تداوم دارد
تهران(پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست با گروهی از آموزگاران، مدیران، معاونان مدارس، کارشناسان و معاونان آموزش ابتدایی مناطق و اداره کل بر لزوم تدوین بسته ترمیمی پساکرونا تاکید کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی اعلام کرد: نشست علمی و تخصصی «پساکرونا» با هدف بررسی ابعاد و جوانب بسته ترمیمی پساکرونا تشکیل شد و برگزاری جلسات تا حصول نتیجه تداوم خواهد داشت و ابعاد و مولفه های مختلفی که در امر تربیت و یادگیری در دوران جدید دخیل هستند، مورد نقد و بررسی و کنکاش قرار گرفت.
در این نشست که گروهی از آموزگاران، مدیران، معاونان مدارس، کارشناسان و معاونان آموزش ابتدایی مناطق و اداره کل و همچنین محمدرضا نیلی؛ معاون آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان ناظر علمی حضور داشتند؛ در خصوص نقش مدیریت مدرسه در شرایط جدید، بازتعریف نقش آموزگاران، توجه به نقش و سهم اولیا، جایگاه دانش آموزان در برنامه های آموزشی، برنامه درسی ملی و طرح و برنامه های آموزشی و تربیتی و پیش دبستانی در پسا کرونا بحث و گفت و گو شد.
ربوشه در این جلسه بر تقویت گفتمان پساکرونا و تدوین اطلسی از وضعیت موجود و راهکارهای پیشنهادی برای اجرا در سطح مدرسه و ایجاد حساسیت در جامعه تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: باید روش های مواجهه با دوران جدید در ابعاد مختلف به گفتمان غالب در سطح مدارس و جوامع علمی تبدیل شود تا هر کدام از عناصر دخیل در برنامه تربیتی مدارس، به بازتعریفی از نقش خود در شرایط جدید دست یابند و با چرخش های تحول آفرین، به همسویی با شرایط جدید و غلبه بر آسیب های وارد شده بپردازند.
محمدرضا نیلی نیز به بیان نظرات خود در خصوص بسته ترمیمی پساکرونا پرداخت و با اشاره به شرایط موجود که تلفیقی از شرایط آموزش های حضوری و مجازی است، بر مدیریت مطلوب این شرایط تاکید کرد و با اشاره به روش های علمی غلبه بر چالش های مورد مواجهه در شرایط بحران، به لزوم آمادگی همه جانبه تاکید کرد و اظهارکرد: در حوزه دانشگاهی هم می توان پژوهش های کاربردی در حوزه تعلیم و تربیت را حول محور مسائل جدید دوران کرونا و پسا کرونا انجام داد و از ظرفیت های دانشجویان رشته های تعلیم و تربیت برای نشان دادن آسیب ها و راهکارهای برون رفت از آن ها استفاده کرد.
لازم به ذکر است اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان دبیرخانه تدوین بسته ترمیمی پساکرونا آمادگی لازم برای بهره مندی از نظرات و ایده های جامعه تعلیم و تربیت با موضوع دوران پس از کرونا را اعلام داشته و از مدیران، آموزگاران، کارشناسان و صاحب نظران عرصه های تعلیم و تربیت برای مشارکت در تدوین این بسته دعوت به عمل می آورد.
ارسال دیدگاه