معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران:

دانش‌آموزان برای آموزش مفهومی، به دنبال مثال‌های ملموس هستند

تهران (پانا) - در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز زهرا پورسعید منطقه 8 تهران، سعید روبوشه، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن اشاره به اینکه در این دوران، دانش‌آموزان برای آموزش مفهومی، به دنبال استناد و مثال‌های ملموس در پیرامون خود می‌گردند، برآموزش مفاهیم عمیق قرآنی و معرفتی به دانش‌آموزان با استفاده از تمثیل‌های واقعی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان برای آموزش مفهومی، به دنبال مثال‌های ملموس هستند

آیین افتتاح مدرسه خیرساز زهرا پورسعید آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران با حضور سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، نعمت بنی آدم؛ رییس مجمع خیرین مدرسه ساز، مینو زمان؛ مدیر آمورش و پرورش منطقه 8، محمدرضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز، اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز و خانواده خیر مدرسه ساز مرحوم محمدرضا سعیدی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه٨ ضمن عرض خیر مقدم و ارائه گزارش از روند ساخت مدرسه زنده یاد زهرا پورسعید با اشاره به آیه فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ گفت: اعمال بد درون انسان باقی مانده ولی اعمال خوب منتشر و تکثیر می شوند.

وی اضافه کرد: برخود می بالم که به عنوان عضوی از جامعه تعلیم و تربیت خدمتی کوچک در راستای مدرسه سازی انجام می دهم.

زمان، با اشاره به این که منطقه ٨ دارای ١٢ پروژه نوسازی است، خاطر نشان کرد: اخلاق، منش و کردار مرحوم سعیدی باید برای همه ما الگو باشد.

وی سخنان خود را با قرائت شعری در وصف خیر مدرسه ساز مرحوم سعیدی به اتمام رساند.

در ادامه مراسم معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی همکاران منطقه ٨، به ویژه خیرین مدرسه ساز، خاطرنشان کرد: ما در دورانی زندگی می کنیم که دانش آموزان برای آموزش مفهومی، به دنبال استناد و مثال های ملموس در پیرامون خود می گردند و چه بهتر که بتوانیم برای آموزش مفاهیم عمیق قرآنی و معرفتی به دانش آموزان از تمثیل های واقعی استفاده کنیم که به لطف مرحوم سعیدی دانش آموزان این مدرسه تفسیر آیات را در این مدرسه دیده اند.

همچنین در ادامه مراسم نعمت بنی آدم، رییس مجمع خیرین شهر تهران در جمع خیرین مدرسه ساز گفت: مجمع خیرین شهر تهران به لطف خدا و حمایت خیرین، ۷۶ مدرسه را در حال تحویل به آموزش و پرورش شهر تهران دارد.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز نظرکردگان خداوند هستند که باید آنان را ارج نهیم.

در پایان همسر مرحوم محمدرضا سعیدی توضیحاتی از تلاش های استاد فقید دانشگاه صنعتی شریف برای ساخت این مدرسه عنوان کرد.

این مراسم، با اهدای گل و لوح تقدیر ضمن قرائت فاتحه ای برای شادی روح مرحومه زنده یاد زهرا پورسعید و مرحوم سعیدی و قدردانی از زحمات خانواده ایشان و همچنین تقدیر از مدیران دبستان میثم و دبستان شهید جاوید منطقه 8 به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار