معاون آموزش ابتدایی شهر تهران تاکید کرد:

توجه به مفاهیم پایه زبان‌آموزی و مهارت‌های اجتماعی، اولویت آموزش و پرورش در دوره پیش‌دبستانی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی ضمن اعلام برگزاری جلسات و نشست‌های آموزشی و توجیهی طرح گویا در مناطق شهر تهران، توجه به مفاهیم پایه زبان‌آموزی ومهارت‌های اجتماعی وآموزش آنها در دوره کودکی را ازاولویت‌های آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مفاهیم پایه زبان‌آموزی و مهارت‌های اجتماعی، اولویت آموزش و پرورش در دوره پیش‌دبستانی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی شهر تهران از برگزاری 10 جلسه کارگاهی تخصصی در مناطق 19 گانه شهر تهران با حضور مربیان، کارشناسان، مدرسان و اساتید مربوطه با موضوع تبیین طرح گویا در نیمه ی اول دی ماه خبر داد.

وی افزود: طی این جلسات، ضمن تبیین چارچوب طرح توسط مدرسان و تبادل تجارب، هماهنگی لازم برای اجرای مطلوب آن در مناطق مجری به عمل آمد.

ربوشه اضافه کرد: توجه به مفاهیم پایه زبان آموزی و مهارت های اجتماعی و آموزش آن ها در دوره کودکی از اولویت های آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی است. در همین راستا طرح گویا با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین در دوره پیش دبستانی اجرا می شود. دوره پیش دبستانی به لحاظ قرار گرفتن کودک در سنین حساس یادگیری، تاثیر عمیقی در شکل گیری شخصیت و هویت کودکان دارد و وظیفه آموزش و پرورش است که با کیفیت بخشی به فعالیت های تربیتی این دوره تحصیلی و همچنین توسعه کمی آن، گام های اساسی در تربیت نسلی پویا و کارآمد برداشته و برای تحقق اهداف نظام آموزشی که همان رشد همه جانبه در بستر فطرت گرایی توحیدی است، تلاش کند.

در ادامه محمدی رئیس اداره پیش دبستانی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ابعاد مختلف طرح گویا که بر مهارت های گوش کردن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن و تلفیق آن با مهارت های اجتماعی تاکید دارد، از مربیان و کارشناسان مناطق خواست تا با اجرای دقیق این طرح، توانمندی های خود را توسعه داده و الگویی مناسب برای مدارس دیگر باشند و به عنوان پیشتازان کیفیت بخشی به فرایند آموزش، در منطقه و استان گام بردارند.

لازم به ذکر است طرح گویا در 8 درصد از مدارس و مراکز پیش دبستانی شهر تهران اجرا می شود و بیش از 200 مربی در این طرح تحت آموزش قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار